Toyota Camry keert terug naar Europa
De Toyota Camry – die in januari van dit jaar zijn achtste generatie in ging – komt in het eerste kwartaal van 2019 terug naar Europa. Hij gaat hier de Avensis vervangen, die al sinds 2009 op de markt is.
We krijgen echter alleen de hybridevariant. De viercilinder- en V6-versies blijven in Noord-Amerika en Japan. De hybride heeft een 2,5 liter viercilinder benzinekrachtbron en een elektromotor die samen 210 pk leveren. Althans, in de Verenigde Staten.
Groter
De Camry zal hier een beetje een moeilijke positie krijgen. Hij is grotere dan de sedans uit het d-segment, maar niet zo premium als de sedans uit het e-segment. Zijn succes zal dus vooral afhangen van wat hij gaat kosten.
Grijs
Hij ziet er in ieder geval goed uit. De naam Toyota Camry was lang een synoniem voor saai, grijs en ongeïnspireerd, maar de nieuwste generatie is een stuk spannender geworden. We durven hem bijna sportief ogend te noemen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!