Toyota Camry keert terug naar Europa
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota_camry_135.jpg)
De Toyota Camry – die in januari van dit jaar zijn achtste generatie in ging – komt in het eerste kwartaal van 2019 terug naar Europa. Hij gaat hier de Avensis vervangen, die al sinds 2009 op de markt is.
We krijgen echter alleen de hybridevariant. De viercilinder- en V6-versies blijven in Noord-Amerika en Japan. De hybride heeft een 2,5 liter viercilinder benzinekrachtbron en een elektromotor die samen 210 pk leveren. Althans, in de Verenigde Staten.
Groter
De Camry zal hier een beetje een moeilijke positie krijgen. Hij is grotere dan de sedans uit het d-segment, maar niet zo premium als de sedans uit het e-segment. Zijn succes zal dus vooral afhangen van wat hij gaat kosten.
Grijs
Hij ziet er in ieder geval goed uit. De naam Toyota Camry was lang een synoniem voor saai, grijs en ongeïnspireerd, maar de nieuwste generatie is een stuk spannender geworden. We durven hem bijna sportief ogend te noemen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?