Toyota C-HR blijft trouw aan studiemodel
Doet een beetje aan de Nissan Juke denken, deze Toyota C-HR. Het is de productieversie van de C-HR Concept, die we twee jaar geleden voorgeschoteld kregen op de autoshow van Parijs.
De C-HR staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture), waarop ook de nieuwe Prius is opgebouwd. De beide modellen delen ook hun aandrijflijn. De C-HR heeft dus een 1,8 liter viercilinder en een elektromotor, die samen goed zijn voor een vermogen van 122 pk.
“Opmerkelijk is dat Toyota met de C-HR gaat racen”
Daarbij gaat Toyota de C-HR ook met een 116 pk sterke 1,2 liter turbomotor leveren. Die krachtbron wordt gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of aan een CVT-automaat (de hybride is alleen leverbaar met de CVT). Wie de 1.2 met die laatste transmissie bestelt, kan de C-HR met voorwiel- of vierwielaandrijving krijgen.
LEES OOK: AUTOVISIE VLOG – EERSTE TESTNOTITIES TOYOTA RAV4 HYBRID
Opmerkelijk is verder dat Toyota met de C-HR gaat racen. Het Japanse merk gaat zijn nieuwste crossover later dit jaar inzetten tijdens de 24 uur van de Nürburgring. De straatversie van de C-HR staat eind dit jaar bij de Nederlandse Toyota-dealers. Wat hij dan gaat kosten, is nog niet bekend.
Toyota C-HR
Toyota C-HR Concept
Lees ook:
Ook interessant
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt