In de toekomst hoef je niet meer te zoeken naar een parkeerplaats, maar weet je al direct waar er plaats is. Tenminste, als het aan Mercedes-Benz en Bosch ligt. De twee starten in Stuttgart een samenwerking waarbij vrije parkeerplaatsen worden doorgegeven aan andere bestuurders.

Mercedes-Benz Bosch parkeren -2- Autovisie.nlMercedes-Benz Bosch parkeren -2- Autovisie.nl


Community-based Parking

Met Community-based Parking moet je in de toekomst direct naar een vrije parkeerplaats kunnen rijden, in plaats van dat je nog ( tientallen) minuten moet zoeken naar een vrije parkeerplek. In Stuttgart beginnen Mercedes-Benz en Bosch met een proef waarbij de ultrasoonsensoren tot 55 km/h scannen voor een vrije parkeerplek. De auto's zijn standaard al uitgerust met die techniek, wat nieuw is, is dat ze nu gebruikt worden om de vrije plek door te geven aan andere Mercedessen. De auto's scannen continu de rand van de weg voor een vrije plek en dat wordt via een beveiligde verbinding doorgegeven aan Bosch. De vrije plekken worden vervolgens weergegeven op het display in de auto, of via de app op je smartphone.

Uitrit

Scannen de auto's regelmatig een open plek op een drukke weg, dan wordt die plek aangemerkt als uitrit. Zo moet voorkomen worden dat auto's voor niets naar een vrije parkeerplek rijden. In de toekomst moet het zelfs mogelijk worden dat de auto's de afmetingen van een parkeervak scannen, zodat je meteen weet of je er met een A-Klasse of met een verlengde S-Klasse kunt staan.

Mercedes-Benz Bosch parkeren -1- Autovisie.nlMercedes-Benz Bosch parkeren -1- Autovisie.nl