Toefje Mégane E-Tech voor alle geëlektrificeerde Renault-modellen
Onder de noemer ‘E-tech engineered’ introduceert Renault een nieuw label. De aanduiding staat voor een “nieuwe stijl voor een nieuw leven met de hybride-technologie van Renault”. Tuurlijk.
De huidige baas van Renault, Luca de Meo, is een marketeer in hart en nieren. Bij concullegae zorgde hij voor de terugkeer van Abarth en maakte hij van Cupra een merk in plaats van een sportief label. Bij Renault toverde hij Renault Sport al in Alpine om en nu voegt hij een nieuw hoofdstuk aan zijn marketing-cv toe. De Meo laat Renault het label E-Tech engineered uitbrengen.
Titanium elementen
Schokkend is het allemaal niet. Het klinkt stoerder dan het is. E-tech engineerd is niets anders dan een fancy naam voor exterieurelementen die voor de hybride- en plug-in hybride-modellen beschikbaar komen. Op de volledig elektrisch aangedreven Mégane E-tech introduceerde de fabrikant titanium elementen op het koetswerk. Welnu, die komen nu ook voor de Arkana, Megane Estate, Clio en Captur met E-Tech hybrid- en E-Tech Plug-in hybrid-aandrijflijn beschikbaar. Daar is weinig ‘engineering’ voor nodig, eerder een goede spuiter.
Extra logo’s
De basis van de ‘E-Tech engineered’-uitvoering wordt gevormd door de R.S. Line. Van huis uit is die versie al iets sportiever aangekleed door de afwijkende bumpers en grotere wielen. Onder het nieuwe label vallen dan een zwarte afwerking van het ruitvormige logo en modelnaam, plus een nieuw logo achterop, E-Tech Hybrid of Plug-in Hybrid. Ook op het voorportier aan de bestuurderszijde brengt Renault een badge aan.
Titanium- en goudkleur
Aan de binnenzijde onderscheidt de E-Tech engineered-uitvoering zich door stiksels in titanium-kleur en goudkleurige decoratie op het dashboard en de ventilatieopeningen. Op het stuurwiel prijkt de letter E, wat verwijst naar E-Tech.
Meerprijs E-tech Engineered
Wanneer de E-Tech engineered-versie precies leverbaar wordt, geeft de fabrikant nog niet aan. Dat er voor het label op de Arkana, Megane Estate, Clio en Captur moet worden bijbetaald, is logisch. De Fransen zijn nog druk aan het rekenen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!