Toch grotere motor voor Toyota GT86 en Subaru BRZ?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F11%2FThrowback-Thursday-Toyota-GT86-TRD-Peter-Hilhorst-drift-Autovisie.nl_.jpg)
Subaru en Toyota zouden volgens Japanse media werken aan een grotere motor voor respectievelijk de BRZ en de GT86. Dat is opvallend aangezien de autobouwers recent nog aangaven een beetje moe te worden van de vraag naar een grotere motor.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2Ftoyota-gt86-2.jpg)
In de twee-eiige tweeling hangt nu een 2,0 liter viercilinder, maar volgens de Japanese Times zal de boxermotor worden vervangen door een krachtbron met tegenover elkaar liggende cilinders met een gezamenlijke cilinderinhoud van 2,4 liter. Natuurlijk reageert noch Toyota noch Subaru op de berichtgeving.
LEES OOK: TOYOTA GT86 KRIJGT OPVOLGER
Rijplezier
Door de grotere motor zal ook het vermogen en het koppel van de krachtbron toenemen. De huidige krachtbron levert 200 pk. Volgens de autobouwers is dat vermogen voldoende om voldoende rijplezier te bieden. De andere factoren zijn achterwielaandrijving en smalle banden met een lage rolweerstand.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F05%2F018717-brz.jpg)
Enige tijd
Als we de Japanese Times mogen geloven duurt het nog even voordat de vierpersoons BRZ en GT86 bij de dealer verschijnen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland
-
Gaat lekker daar in Duitsland! Nu ook ontslagen bij Porsche
-
Adrenaline, actie en een grindbak: in 3 dagen naar een racelicentie
-
Fusie met Honda mislukt, Nissan schrapt nu duizenden banen
-
Onderhoud aan je auto is straks wellicht niet meer te betalen
-
Eén onderdeel van gecrashte Porsche Tom Waes blijkt bijzonder waardevol
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze 58.995 euro kostende Chinees moet jou uit een BMW i5 houden
-
Actiegroep: ‘Verbied afkortingen als PHEV, HEV en MHEV’
-
‘Automobilisten ontkennen steeds vaker schuld bij kleine aanrijding’
-
Duik in de prijslijst: de Ford Puma Gen-E