Tientrapsautomaat voor Ford Mustang
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FFord-Mustang-GT350-Autovisie.nl_.jpg)
Mustang versus Camaro, een strijd die al sinds de jaren 60 voortduurt. Altijd weer proberen de twee merken elkaar af te troeven. Nu krijgt de Chevrolet Camaro ZL1 een tientrapsautomaat en dus kan de Ford Mustang niet achterblijven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FFord-Mustang-Autovisie.nl-3.jpg)
General Motors
Ford gaat de Mustang vanaf modeljaar 2018 met de tientrapsautomaat leveren. Dat blijkt uit informatie die Ford per ongeluk aan dealers van het merk heeft gegeven. Opvallend detail: de versnellingsbak is samen ontwikkeld door Ford en General Motors. In eerste instantie was de versnellingsbak bedoeld voor de Chevrolet Silverado en Ford F-150, de populairste pickups van de merken, maar toen besloot Chevrolet om hem ook in de Camaro ZL1 te gaan leveren. In de Mustang wordt hij waarschijnlijk gekoppeld aan de 5,0 liter V8, maar zou hij ook in andere versies kunnen komen. Immers: de Camaro wordt als viercilinder geleverd met een achttrapsautomaat.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FFord-Mustang-Autovisie.nl-2-1.jpg)
Europa
Voor het eerst strijden de twee auto’s niet alleen in de Verenigde Staten. Toen Ford de Mustang in Europa (en andere werelddelen) ging leveren, besloot Chevrolet hetzelfde te doen met de Camaro. Beide auto’s worden in Europa geleverd met een vier- en achtcilinder. De Camaro heeft een 2,0 liter turbomotor die we kennen uit de Cadillac ATS. De motor levert 275 pk en 400 Nm. De Mustang is krachtiger en heeft een 2,3 liter turbomotor met 317 pk en 434 Nm. Bij de achtcilinders wint de Camaro het, want de 6,2 liter V8 heeft 453 pk en 617 N, terwijl de 5,0 liter V8 van de Ford er 422 pk en 524 Nm uitperst.
BEKIJK OOK: AUTOVISIE VLOG: REPORTAGE CADILLAC ATS-V COUPÉ VS FORD MUSTANG GT 5.0 V8
Prijzen
Ook op het gebied van prijzen liggen de twee niet ver uiteen. De Mustang is er vanaf 52.800 euro en de Camaro vanaf 57.050 euro, maar komt dan wel meteen met een achttraps automaat. De Ford Mustang met automaat kost minimaal 76.840 euro. De Ford Mustang V8 start bij 108.600 euro, voor de 5,0 liter met zestraps automaat. Hier is de automaat goedkoper, omdat hij een gunstige invloed heeft op de CO2-uitstoot. De Camaro V8 kost minimaal 99.453 euro, ook met de automaat.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FFord-Mustang-Autovisie.nl-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom jij mag bepalen hoe de nieuwste Alfa Romeo gaat heten
-
Gaat deze elektrische Porsche het Nürburgring-record verpulveren?
-
Deze Aston Martin ging van stilstand naar 330 km/h in vierenveertig jaar
-
Je raadt nooit welke auto dit is! Tip: Geen Renault Clio
-
Hier krijg je bijna 20.000 dollar korting op een nieuwe Tesla Model 3
-
Dit zijn de 10 duurste en goedkoopste gemeentes om jouw elektrische auto op te laden
-
Uit cijfers blijkt deze tweedehands auto de perfecte occasion te zijn
-
Benzine wordt in 2024 misschien niet nóg duurder
-
Opvallend: tweedehands dieselauto’s plots populairder dan elektrische occasions
-
Wordt deze Volvo EX30 de bestverkochte auto van 2024?
-
Duik in de prijslijst: de BMW XM – lekker fout?
-
Dit rijdende paasei kun je binnenkort in Nederland tegenkomen