Tesla’s rijden schade door nieuwe ‘Smart Summon’-modus
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftesla-smart-summon.jpg)
Tesla-eigenaren hoefden sinds vorige week niet meer naar hun geparkeerde auto te lopen. De nieuwe ‘Smart Summon’-modus rijdt de auto volledig autonoom voor. Maar deze blijkt niet zo feilloos te werken als Tesla had gehoopt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftesla-smart-summon.jpg)
Vorige week lanceerde Tesla de ‘Smart Summon’-modus. Een functie waarmee je op een parkeerterrein niet meer naar je auto hoeft te lopen, want de auto komt jou ophalen. En hoewel de functie in de video van Tesla geweldig lijkt te werken, zijn er al bosjes Tesla-eigenaren die op sociale media laten weten dat de functie, hoe mooi hij ook is, niet helemaal werkt zoals de fabrikant beweert.
Ingedekt
Ten eerste heeft het bedrijf van Elon Musk zich natuurlijk ingedekt bij het uitbrengen van de nieuwe feature. Het autonoom laten voorrijden van de elektrische auto is namelijk geheel ter verantwoording van degene die het kunstje laat uitvoeren. Ook is diegene verantwoordelijk voor gevaarlijke situaties en schades die veroorzaakt worden. Dit aangezien Tesla eist dat je ten alle tijden zicht op de auto hebt en ingrijpt als het dreigt fout te gaan. De auto kan dan ook gestopt worden door de vinger van de knop in de app op de smartphone te halen.
Other party thinks that I was actually driving because I ran to my car before he got out. Please give me some advise. @LikeTeslaKim @TesLatino @Model3Owners @teslaownersSV @teslamodel3fan pic.twitter.com/ScE12wHqA9
— David F Guajardo (@DavidFe83802184) September 28, 2019
Tot zover niets speciaals met de nieuwe technologie, maar als we de eigenaren mogen geloven, dan mist een voorrijdende Tesla toch nog wel wat basisdingen. Zo claimt een eigenaar dat de auto bij het testen van de functie op zijn oprijlaan schade reed tegen de muur van zijn garage. Een plek waar geen enkele auto komt. In andere video’s zien we dat de sensoren van de auto niet altijd even goed reageren. De Tesla neemt voorrang waar dat niet mag waardoor hij voor gevaarlijke situaties zorgt, en lijkt moeite te hebben om achteruitrijdende auto’s te herkennen. Nu is schade door onoplettende achteruitrijders niet toe te schrijven aan Tesla, al zou je verwachten dat de sensoren in de auto eerder zouden ingrijpen en het dus niet zo ver zouden laten komen.
So, @elonmusk – My first test of Smart Summon didn't go so well. @Tesla #Tesla #Model3 pic.twitter.com/yC1oBWdq1I
— Roddie Hasan – راضي (@eiddor) September 28, 2019
Netflixen
Het lijkt er dus vooralsnog op dat je beter naar je auto kunt lopen. Je kunt immers ook prima bijkomen van de lange wandeling naar het voertuig. Je kunt met de update van vorige week onder andere de game Cuphead spelen of gewoon Netflixen in de auto’s van de Amerikaanse fabrikant. Voorwaarde hiervoor is wel dat de auto in ‘Park’ staat.
Lees ook:
Ook interessant
-
Wordt de ET5 Touring de doorbraak van Nio in Nederland?
-
MG 4 Electric met 520 kilometer range is opeens 3500 euro goedkoper
-
Ni hao, er komen nog eens 3 Chinese automerken naar Europa
-
Dit kost de nieuwe Toyota C-HR in Nederland
-
Aan de filezwaarte kun je zien dat we niets hebben geleerd van corona
-
Hoe duur kan je de goedkoopste auto van Nederland maken?
-
En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…
-
Jongeren en randstedelingen de pineut door extreme stijging autoverzekering
-
Elektrische Audi R8 is Tesla Roadster-killer met mogelijk 1700 pk
-
Koopwijzer: Mercedes-Benz CLS (C 257) – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
Nederlands elektrische auto-alternatief te koop voor habbekrats
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V