Sjors ten Tije
Sjors ten Tije Nieuws 2 sep 2021
Leestijd: 2 minuten

En ja hoor: Tesla Roadster komt wéér later

De plannen van Tesla rondom de Roaster nemen we al jaren met een korreltje zout. Dat hadden we dit jaar ook moeten doen, toen topman Elon Musk aankondigde dat de krankzinnig snelle tweezitter volgend jaar van de band zou rollen.

De Roadster loopt namelijk weer vertraging op. Het is de zoveelste keer dat dat gebeurt. Tesla spreekt immers al jaren over de auto die de productiefase niet bereikt.

‘Tesla begint volgend jaar met productie van bloedsnelle Roadster’

Twitter

Gisteren liet Elon Musk namelijk op – uiteraard – Twitter weten dat we de tweezitter niet volgend jaar, maar pas in 2023 kunnen verwachten.

Een Twitteraar vroeg hem namelijk naar de status van de Roadster, gezien de Tesla Model S Plaid met drie elektromotoren al op het Amerikaanse asfalt is te zien. “2021 was een jaar van krankzinnige tekorten in de productielijn”, zo schrijft Musk. “Als we er vanuit gaan dat 2022 niet zo’n enorm drama wordt, dan kunnen we de Roadster in 2023 verwachten.”

Andere prioriteiten

Nog een jaar later dus. Desondanks is het begrijpelijk, omdat Tesla momenteel andere prioriteiten heeft. Gezien de enorme chiptekorten ligt de focus simpelweg niet op een halo car als de Roadster, maar is het druk bezig om tekorten weg te werken en volumemodellen te produceren. Denk daarbij aan de Model 3 en Model Y, en Tesla is ook druk bezig met de bouw van faciliteiten in onder andere Berlijn.

Tesla Roadster

Dat de Roadster dus vertraging oploopt is vervelend voor de mensen die al jaren reikhalzend uitkijken naar het model. Toch is het zeker verklaarbaar in deze krankzinnige tijd waar de auto-industrie momenteel in verkeert.

‘Tesla Roadster accelereert in 1,1 seconden naar 100 km/h’

1,1 seconden naar 100 km/h

Wat we dan in 2023 van de Roadster kunnen verwachten? Denk aan een basisversie die in ongeveer 2 seconden naar 100 km/h sprint, terwijl een eventueel nóg snellere versie met zogenaamde ‘boosters’ dat reduceert naar een idiote 1,1 seconde. Een accu met een capaciteit van ongeveer 200 kWh maakt het mogelijk om 1000 kilometer op een lading stroom te rijden.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.