"Laat het milieu de kolere krijgen, leve de CO2-uitstoot", zong Freek de Jonge in zijn hit Leven na de Dood. Hij deed dat in 1997, toen je nog in een verlengde Hummer H1 door de hemelpoort kon komen zeilen. Wat meer ijsbeervriendelijk is deze Tesla Model S-lijkwagen.

tesla model stesla model s


Pardon, rouwauto moeten we natuurlijk zeggen. Een rouwauto die door zijn gebruiker Van der Lans & Busscher Staatsievervoer 'project bliksem' wordt genoemd, dus zal de Model S wel uitgerust zijn met Ludicrous Mode, of in ieder geval Insane Mode.

Na de Autopilot 8.0-update moet de chauffeur overigens wel echt zijn handen aan het stuur houden als hij autonoom naar het uitvaartcentrum wil. En vooruit, de begraafplaats kan ook niet meer dan 500 kilometer heen en terug zijn, maar dat zal wel los lopen.

"Na de Autopilot 8.0-update moet de chauffeur wel zijn handen aan het stuur houden"

De begrafenis-Tesla meet 5,77 meter en is dus met zo'n 80 centimeter verlengd. Om dat te kunnen doen, moest RemetzCar - dat ook de verlengde Audi A8 voor koning Willem-Alexander maakte - eerst het 600 kilogram zware lithium-ion accupakket onder de Model S weghalen.

Daarna werd de auto doormidden gezaagd, verlengd en weer van zijn batterijen voorzien. RemetzCar zegt geprobeerd te hebben om de originele lijnen van de Tesla door te trekken om - en dit is geen grap - "het sportieve karakter" van de Model S te behouden.

LEES OOK: TESLA MODEL S-RIJDERS WILLEN GELD VOOR 'SLAPPE' P85D

Het is maar wat je belangrijk vindt als je dood bent, maar deze Tesla heeft "brede heupen die in een vloeiende lijn overlopen in de achterkant" en zorgen voor een "stoere elegantie". Hoe dat eruit ziet, kun je zien tijdens de Uitvaart Vakbeurs in Gorinchem, die op 28, 29 en 30 september wordt gehouden.