Tesla Model 3 krijgt facelift, dit kan je verwachten
De Tesla Model 3 is al jaren de benchmark van het elektrische C-segment. Hoewel het model al vaker updates kreeg, staat nu de eerste facelift op ons te wachten.
Reuters sprak vier anonieme bronnen die vertellen wat de nieuwe visie is met de Amerikaanse autobouwer. “Highland” zoals de codenaam van het project intern luidt, is met name gericht op het verlagen van de productiekosten.
Facelift Tesla Model 3
Het grootste verschil ga je zien in het interieur. De Model 3 gaat gebruik maken van nog minder materialen. Hierdoor wordt het interieur minder nog minder complex.De EV al een erg minimalistisch interieur. Welke onderdelen erg geschrapt of aangepast worden, is nog onbekend.
De verbeteringen in het interieur worden volgens de bronnen doorgevoerd in onderdelen die de bestuurders het meest gebruiken, zoals het infotainmentscherm. Naast het interieur wordt ook het exterieur van de Tesla Model 3 onder handen genomen, ook hier is nog onduidelijk wat er exact veranderd.
2023 in productie
De nieuwe Model 3 rolt in het derde kwartaal van 2023 van de productieband en zal voor het eerst in China worden geproduceerd. Later volgt ook de fabriek in Californië, wanneer is nog onduidelijk.
Waarom facelift Tesla de Model 3?
Maar waarom gaat het bedrijf van Elon Musk de Model 3 een facelift geven? De Tesla Model 3 is al sinds 2017 in productie sinds 2017 en is in Europa sinds 2019 op de markt. Tot nog toe is het ontwerp ongewijzigd gebleven.
De facelift moet niet alleen zorgen voor weer een frisse look – en dus nieuwe klanten. Met de verlaging van de productiekosten, moet concurreren met Aziatische merken als BYD, Hyundai, Nio en MG.
Een belangrijke nieuwe concurrent op de Nederlandse markt is Nio. Ze komen met een ET5, de concurrent van de Tesla Model 3. Autovisie reed al even met de ET7, de Model S-concurrent. In onderstaande video introduceren we het merk.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘Houd op met vernielen van je Cybertruck!’, zegt Tesla tegen kopers
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Euro NCAP maakt einde aan Tesla-interieurs, dit is waarom
-
Elektrische auto’s saai? Niet deze Tesla Model Y-occasion!
-
Dit is er volgens Tesla aan de hand met de roestige Cybertrucks
-
Tesla Cybertruck-eigenaren vinden roest op koets
-
Hoe Tesla miljarden extra verdient, zonder daarvoor iets te hoeven doen
-
Waarom het Tesla Vehicle Safety Report misleidend is
-
Elon Musk maakt het de concurrentie moeilijk: Tesla Model Y nóg goedkoper
-
Veiligheidsexperts hopen dat de Tesla Cybertruck nooit naar Europa komt
-
In de jaarcijfers van Tesla bestaan de Model S en Model X niet meer
-
Autovisie Supertest: Tesla Model S Plaid – kan elektrisch winnen?