Tesla heeft ergste kwartaal ooit achter de rug
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FTesla-Model-3-006.jpg)
In het derde kwartaal van dit jaar heeft Tesla een recordomzet van bijna 3 miljard dollar geboekt (2,6 miljard euro). Daar tegenover staat echter ook een recordverlies van 619 miljoen dollar (533 miljoen euro) in de afgelopen drie maanden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FTesla-Model-3-006.jpg)
Van maart tot en met juni (het tweede kwartaal) stond Tesla nog 336 miljoen dollar (290 miljoen euro) in het rood. In het derde kwartaal van vorig jaar wist de Amerikaanse fabrikant echter een bescheiden winstje van 21 miljoen dollar (18 miljoen euro) te noteren. Over heel 2016 kwam het verlies echter uit op 888 miljoen dollar (ruim 765 miljoen dollar).
Vijfduizend Model 3’s per week
Ook blijven de problemen met de Model 3-productie groot. Tesla had zichzelf tot doel gesteld om dit jaar al vijfduizend Model 3’s per week te produceren, maar dat wordt nu eind maart 2018, aldus het bedrijf. In een gesprek met investeerders heeft Tesla zelfs toegegeven dat het uiteindelijke doel van tienduizend Model 3’s per week is losgelaten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit kost de Lucid Air Grand Touring in Nederland, goedkoper dan Tesla Model S?
-
Occasions: 3 tweedehands auto’s waarmee je een caravan kan trekken voor maximaal 10.000 euro
-
ViaPlay wordt duurder: zo stream je Formule 1 goedkoper of gratis
-
Autovisie Kennisquiz: lang leve de ledlichtunits (2/2)
-
Laat de Hummer maar komen: EU wil zwaardere auto’s toestaan met rijbewijs B
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Dochteronderneming Nederlandse Lightyear falliet
-
Deze bijzondere Audi Activesphere heeft een laadbak
-
Peugeot wil Europa’s grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
-
5 redenen om (niet) een elektrische camper te kopen