MG is slechts een schim van zijn voormalige zelf. Een spookverschijning die nu ook nog een trap na krijgt van eigenaar SAIC Motor. Een trap richting China wel te verstaan, want aan de Engelse productie van MG's komt dit jaar een eind. Een terugblik in beelden.

mgmg


Want aan de huidige MG 3, 5, 6 en GS gaan we geen foto's vuil maken. Misschien is MG in het verre oosten nog een lang en winstgevend leven gegund, maar dat binnenkort de allerlaatste link met het verleden wordt losgekoppeld, is toch wel pijnlijk.

"Wat hebben de 'Morris Garages' veel mooie dingen gemaakt!"

Natuurlijk moeten we toegeven dat MG ook in 2005, toen MG Rover failliet ging, al enige decennia aan de beademing lag, maar dat maakt het merk - dat in 1995 nog even opleefde met de introductie van de MG F - nog niet minder legendarisch.

LEES OOK: SAIC MOTOR STOPT PRODUCTIE MG'S IN LONGBRIDGE

Want wat hebben de 'Morris Garages' veel mooie dingen gemaakt! Zo veel zelfs dat we uiteraard onmogelijk compleet kunnen zijn. Daarom geven wij hieronder een aantal prachtige voorzetten. Koppen jullie hem maar verder in. Welke MG is het herinneren waard?

MG Old Number One (1925)

mgmg


MG M-Type High Speed Service Van (1931)

mgmg


MG D-Type Midget (1931 - 1932)

mgmg


MG K3 Magnette (1933 - 1934)

mgmg


MG PA Midget Supercharged Special Speedster (1934)

mgmg


MG R-Type Midget (1935)

mgmg


MG TA Airline Coupe by Allingham (1936)

mgmg


MG Magnette (1953 - 1958)

mgmg


MGA (1955 - 1962)

mgmg


MG EX181 (1957 - 1959)

mgmg


MG Midget (1961 - 1980)

mgmg


MGB (1962 - 1980)

mgb_roadster_6mgb_roadster_6


MGC GT (1967 - 1969)

MGC GTMGC GT


MG Metro 6R4 (1985 - 1986)

mgmg


MG RV8 (1993 - 1995)

mgmg


MG XPower SV

mgmg