Technische Ferrari-man wordt baas McLaren Automotive
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2Fmclaren-720s-gulf-livery-7.jpeg)
De grote technische man achter onder andere de Ferrari SF90 en 296 GTB wordt de nieuwe topman van McLaren Automotive. Michael Leiters vertrok eind vorig jaar al bij zijn Italiaanse werkgever, om nu in Engeland bij de Ferrari-concurrent aan de slag te gaan. Leiters volgt Mike Flewitt op, die afgelopen oktober plotseling bij de Engelse sportwagenbouwer opstapte.
Leiters bekleedde bij Ferrari de functie van Chief Technology Officer. Hij was het gezicht achter de technische kant van onder andere de Ferrari-modellen F8 Tributo, 812 GTS, SF90 Stradale en 296 GTB. Door een reorganisatie kon hij bij het Italiaanse merk vertrekken. Met zijn aanstelling bij McLaren Automotive, de fabrikant van de straatauto’s, voegt Leiters opnieuw een sportwagenmerk aan zijn CV toe. Voor Ferrari werkte de Duitser onder andere bij Porsche. Voor McLaren brengt Leiters veel technische kennis mee. Hoewel er al een sportcoupé met stekkeraansluiting was in de vorm van de P1, lukt het McLaren maar moeilijk om de Artura in productie te nemen. Bij Ferrari bestaat het leveringsprogramma inmiddels uit meerdere stekkerauto’s.
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: Triumph Dolomite – Achterwaartse vooruitgang
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQE
-
Ruzie met de buren? Dan is deze Hummer de ideale auto voor jou
-
Verkoopcijfers 2023 – Dit merk verkocht in Nederland 13.000 procent meer auto’s
-
Met deze auto wordt Alpine weer belangrijk op het circuit
-
Waarom je toekomstige Hyundai’s niet naast Joel Beukers moet neerzetten
-
Deze Fiat Panda is voor als je geen Mercedes-AMG G 63 6×6 kan betalen
-
Reorganisatie bij Volkswagen! Omdat het dak nog steeds in brand staat
-
Batterijwissels de toekomst? Nio sluit deal met Volvo-fabrikant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair