Peter Hilhorst
Peter Hilhorst Nieuws 7 jan 2022
Leestijd: 1 minuut

De nieuwe Suzuki S-Cross is ouderwets (goed) – Review

De Suzuki S-Cross is compleet nieuw en toch ook weer niet. Al het plaatwerk is gewijzigd, maar de onderliggende techniek is onveranderd. Daardoor is de 26.875 euro kostende SUV voor sommigen gedateerd en voor anderen ouderwets goed.

Feitelijk heeft de in 2013 geïntroduceerde Suzuki S-Cross een tweede facelift ondergaan. De eerste kreeg hij in 2016 en deze laatste vernieuwingsronde poogt hem nadrukkelijker een SUV-uitstraling te geven. De lengte, wielbasis, spoorbreedtes en zelfs de hoogte zijn ongewijzigd, maar al het plaatwerk is – op het dak na – nieuw.

S-Cross is duurder

Het blijft desondanks een ingetogen SUV, die een basisprijs heeft van 26.875 euro en een lengte van 4,30 meter. Nog steeds levert hij dan ook veel auto voor het geld. In vergelijking met zijn voorganger is hij ruim 1000 euro duurder geworden, maar daarvoor is hij beter uitgerust om aan de verplichte veiligheidseisen te voldoen. Door onder meer adaptieve cruise control met stuurhulp en verkeersbordherkenning. Zes jaar garantie krijg je ook mee.

Video: Dit is de Suzuki S-Cross (2022) in detail

Alles over de vernieuwde Suzuki S-Cross hoor je in bovenstaande video. Binnenkort lees je een uitgebreide test in Autovisie Magazine. Heb je zin in een heel uitgebreide, statische video van de Suzuki S-Cross? Via deze link vind je de video waarin Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen je uitgebreid meeneemt in en om de nieuwe Japanner. Daarin hoor je alles over het vernieuwde model.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.