Stekkerversie Peugeot 508 Hybrid heeft een prijs
Alweer op de Autosalon van Parijs in oktober 2018 kondigde Peugeot de stekkerversies van de 508, maar de plug-in hybrid is nog altijd niet leverbaar. Er komt nu een begin aan, want de importeur opent vandaag de orderboeken voor de 508 Hybrid.
In Frankrijk noteert de fabrikant al langer bestellingen voor de stekkerhybrides, maar de plug-in hybrides zijn nu ook in Nederland te koop. De importeur kiest voor een breed leveringsprogramma.
508 Hybrid
De 508 Hybrid komt er als de vijfdeurs berline en de SW-stationcar. Ze kunnen desgewenst als Allure-, GT-Line en als GT aangekleed worden. De importeur ziet af van het basisniveau Active. Bij de verkoopstart staat bovendien tijdelijk de 508 Hybrid als Premiere op de prijslijst. Dit introductiemodel is gelimiteerd op basis van productievolume in plaats van een tijdsperiode. Wanneer de exemplaren zijn uitverkocht, is het gedaan met het aanbod.
508 Hybrid Première
De Première vormt het tijdelijke topmodel. Als uitgangspunt dient de GT, die voor de gelegenheid is aangekleed met automatisch bedienbare achterklep, panoramisch schuifdak en een 7,4 kW-onboard charger. De metaallak voor de koets komt daar bij. Peugeot levert de Première echter alleen als 508 SW. Voor wie in de markt is voor de GT vormt de 508 Hybrid Première de beste optie, want de meerprijs van alle extra’s ter waarde van € 3.000,- wordt op de introductieversie niet doorbelast. De prijs bedraagt zodoende € 56.680,-, wat gelijk is aan de 508 Hybrid GT. De types Allure en GT-Line staan als 508 SW voor respectievelijk € 53.080,- en € 49.180,- op de prijslijst. De prijzen van de 508 Hybrid berline starten bij € 47.580,- voor de Allure. De GT-Line en GT kosten achtereenvolgens € 51.480,- en € 55.080,-. De levering start naar verwachting in december.
Systeemvermogen 225 pk
De hybride 508 beschikt over een 1,6 liter benzinemotor en een 80 kW sterke elektromotor. Het systeemvermogen van de aandrijflijn bedraagt 225 pk. De trekkracht wordt met tussenkomst van een achttrapsautomaat afgegeven aan de voorste wielen. Een vierwielaangedreven variant, zoals in de 3008 Hybrid aangeboden, staat vooralsnog niet voor de 508 Hybrid gepland. Met de stekker-508 kan zo’n 54 km (SW: 52 km) elektrisch worden afgelegd. Daartoe beschikt de grote middenklasser over een lithium-ion batterij met een capaciteit van 11,8 kWh. Het accupakket ligt onder de achterbank, zodat de inhoud van de bagageruimte gelijk is aan die van de versies met benzine- of dieselmotor. De chauffeur kan ervoor kiezen om louter op benzine te rijden, louter op elektrische energie of op een combinatie van beide. De elektromotor werkt tot een snelheid van 135 km/h. De auto start in de elektrische modus.
Prijslijst (fiscale waarde)
508 Hybrid ALLURE: € 47.580
508 Hybrid SW ALLURE: € 49.180
508 Hybrid GT-LINE: € 51.480
508 Hybrid SW GT-LINE: € 53.080
508 Hybrid GT: € 55.080
508 Hybrid SW GT: € 56.680
508 Hybrid SW PREMIERE: € 56.680
LEES OOK: LANG WACHTEN OP PEUGEOT 508 BY PEUGEOT SPORT
CO2-waarde
De 508 Hybrid heeft een officiële CO2-waarde van minimaal 32 g/km. De 508 SW komt tot minimaal 33 g/km, voor wat het waard is. De praktijkwaarde ligt hoger wanneer er niet in dezelfde ideale omstandigheden wordt gereden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe versie bevestigt: Tesla Model 3 blijft een topaanbieding
-
‘Bizar dat mensen met elektrische auto’s nu extra worden gestraft’
-
Importheffingen Chinese EV’s: ‘Als de dood voor vergelding’
-
Vlogger na McLaren-crash tegen gewonde vriend: ‘film mij’
-
Duurtest Mazda MX-30 R-EV: conclusie na ruim 10.000 kilometer
-
Verkoopcijfers BMW XM stellen wederom teleur
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow