Alweer op de Autosalon van Parijs in oktober 2018 kondigde Peugeot de stekkerversies van de 508, maar de plug-in hybrid is nog altijd niet leverbaar. Er komt nu een begin aan, want de importeur opent vandaag de orderboeken voor de 508 Hybrid.

PEUGEOT 508 Hybrid


In Frankrijk noteert de fabrikant al langer bestellingen voor de stekkerhybrides, maar de plug-in hybrides zijn nu ook in Nederland te koop. De importeur kiest voor een breed leveringsprogramma.

PEUGEOT 508 Hybrid


508 Hybrid

De 508 Hybrid komt er als de vijfdeurs berline en de SW-stationcar. Ze kunnen desgewenst als Allure-, GT-Line en als GT aangekleed worden. De importeur ziet af van het basisniveau Active. Bij de verkoopstart staat bovendien tijdelijk de 508 Hybrid als Premiere op de prijslijst. Dit introductiemodel is gelimiteerd op basis van productievolume in plaats van een tijdsperiode. Wanneer de exemplaren zijn uitverkocht, is het gedaan met het aanbod.

PEUGEOT 508 Hybrid


508 Hybrid Première

De Première vormt het tijdelijke topmodel. Als uitgangspunt dient de GT, die voor de gelegenheid is aangekleed met automatisch bedienbare achterklep, panoramisch schuifdak en een 7,4 kW-onboard charger. De metaallak voor de koets komt daar bij. Peugeot levert de Première echter alleen als 508 SW. Voor wie in de markt is voor de GT vormt de 508 Hybrid Première de beste optie, want de meerprijs van alle extra’s ter waarde van € 3.000,- wordt op de introductieversie niet doorbelast. De prijs bedraagt zodoende € 56.680,-, wat gelijk is aan de 508 Hybrid GT. De types Allure en GT-Line staan als 508 SW voor respectievelijk € 53.080,- en € 49.180,- op de prijslijst. De prijzen van de 508 Hybrid berline starten bij € 47.580,- voor de Allure. De GT-Line en GT kosten achtereenvolgens € 51.480,- en € 55.080,-. De levering start naar verwachting in december.

PEUGEOT 508 Hybrid


Systeemvermogen 225 pk

De hybride 508 beschikt over een 1,6 liter benzinemotor en een 80 kW sterke elektromotor. Het systeemvermogen van de aandrijflijn bedraagt 225 pk. De trekkracht wordt met tussenkomst van een achttrapsautomaat afgegeven aan de voorste wielen. Een vierwielaangedreven variant, zoals in de 3008 Hybrid aangeboden, staat vooralsnog niet voor de 508 Hybrid gepland. Met de stekker-508 kan zo’n 54 km (SW: 52 km) elektrisch worden afgelegd. Daartoe beschikt de grote middenklasser over een lithium-ion batterij met een capaciteit van 11,8 kWh. Het accupakket ligt onder de achterbank, zodat de inhoud van de bagageruimte gelijk is aan die van de versies met benzine- of dieselmotor. De chauffeur kan ervoor kiezen om louter op benzine te rijden, louter op elektrische energie of op een combinatie van beide. De elektromotor werkt tot een snelheid van 135 km/h. De auto start in de elektrische modus.

Prijslijst (fiscale waarde)

508 Hybrid ALLURE: € 47.580

508 Hybrid SW ALLURE: € 49.180

508 Hybrid GT-LINE: € 51.480

508 Hybrid SW GT-LINE: € 53.080

508 Hybrid GT: € 55.080

508 Hybrid SW GT: € 56.680

508 Hybrid SW PREMIERE: € 56.680

LEES OOK: LANG WACHTEN OP PEUGEOT 508 BY PEUGEOT SPORT

CO2-waarde

De 508 Hybrid heeft een officiële CO2-waarde van minimaal 32 g/km. De 508 SW komt tot minimaal 33 g/km, voor wat het waard is. De praktijkwaarde ligt hoger wanneer er niet in dezelfde ideale omstandigheden wordt gereden.

PEUGEOT 508 Hybrid