In Engeland werkt sportwagenfabrikant Sin Cars hard aan het klaarstomen van de straatlegale Sin R1 RS. Voor de officiële productiestart deze zomer krijgt het model nog een aantal updates.

Sin Cars DEF 005


De productie van de Sin R1 RS start deze zomer. De straatlegale variant krijgt een aantal toevoegingen om volgens Sin Cars zo een completer totaalpakket aan te kunnen bieden. De tweezitter krijgt ABS, tractiecontrole, een nieuw dashboard, een nieuw managementsysteem, airco, een kersvers multifunctioneel stuurwiel, Recaro-sportstoelen, een instelbare achtervleugel, een ander uitlaatsysteem en integratie van een iPad of Android-tablet.

Het bedrijf rijdt momenteel Europese autoshows af om de Sin R1 RS aan het grote publiek te laten zien. In september is de sportwagen ook te zien op de autoshow van Frankfurt.

"De productie van de Sin R1 RS start deze zomer"

Sin Cars werd in 2012 opgericht door de Bulgaar Rosen Daskalov. Per maand verwacht Daskalov er ongeveer tien te bouwen. De onderdelen worden gemaakt in Bulgarije, waarna de hele boel in Engeland in elkaar wordt geschroefd. In dat land zijn de homologatie-procedures een stuk eenvoudiger en sneller. Een R1 is in de basis altijd circuitproof, want Sin Cars installeert altijd een FIA-gehomologeerd buizenframe. Er is zowel voor de circuit- als straatvariant keuze uit een LS3 6.2 V8 met 430 pk, een 7,0 liter LS7 V8 met 530 pk en een LS9 V8 met 650 pk.