Speciaal voor China: BMW 1 Serie Sedan
“Het is de juiste tijd” voor een 1 Serie Sedan, aldus BMW-marketingbaas Jochen Goller. Maar helaas is het niet ‘de juiste tijd’ om hem naar Europa te halen, want BMW denkt dat wij deze 1 Serie met kontje hier niet blieven en houdt hem in China.
De 1 Serie Sedan staat op het platform van de voorwielaangedreven 2 Serie Active Tourer en is te bestellen met de 136 pk sterke 1,5 liter driecilinder turbomotor uit de Mini Cooper of de 192 pk leverende geblazen 2,0 liter viercilinder uit de Mini Cooper S. Die laatste is gekoppeld aan een automatische transmissie met acht verzetten. De driepitter moet het doen met een zestraps automaat.
LEES OOK: BMW COMPACT SEDAN CONCEPT – 1 SERIE MET KONT
BMW liet de 1 Serie Sedan eind vorig jaar in conceptvorm zien. Toen onthulde het merk op de autoshow van Guangzhou de Concept Compact Sedan. Sedans zijn in Azië veel populairder dan hatchbacks. Daarom brengen veel Europese merken speciaal voor de oosterse markt sedanversies op de markt van modellen die wij hier alleen als hatchback hebben. Peugeot levert er bijvoorbeeld de 308 sedan en Citroën de C-Élysée (een C4 met kont).
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!