Speciaal voor China: BMW 1 Serie Sedan
“Het is de juiste tijd” voor een 1 Serie Sedan, aldus BMW-marketingbaas Jochen Goller. Maar helaas is het niet ‘de juiste tijd’ om hem naar Europa te halen, want BMW denkt dat wij deze 1 Serie met kontje hier niet blieven en houdt hem in China.
De 1 Serie Sedan staat op het platform van de voorwielaangedreven 2 Serie Active Tourer en is te bestellen met de 136 pk sterke 1,5 liter driecilinder turbomotor uit de Mini Cooper of de 192 pk leverende geblazen 2,0 liter viercilinder uit de Mini Cooper S. Die laatste is gekoppeld aan een automatische transmissie met acht verzetten. De driepitter moet het doen met een zestraps automaat.
LEES OOK: BMW COMPACT SEDAN CONCEPT – 1 SERIE MET KONT
BMW liet de 1 Serie Sedan eind vorig jaar in conceptvorm zien. Toen onthulde het merk op de autoshow van Guangzhou de Concept Compact Sedan. Sedans zijn in Azië veel populairder dan hatchbacks. Daarom brengen veel Europese merken speciaal voor de oosterse markt sedanversies op de markt van modellen die wij hier alleen als hatchback hebben. Peugeot levert er bijvoorbeeld de 308 sedan en Citroën de C-Élysée (een C4 met kont).
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi’s voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland