Een auto kopen via Twitter? De Spanjaard Raul Escolano deed het. Vanaf het eerste contact met de dealer tot aan de overhandiging van de sleutel, alle communicatie verliep via het social media-kanaal. En Escolano kocht geen goedkoop stadsautootje en zijn keuze stond vooraf niet vast!

Nissan tweet s


Escolano plaatste een bericht op Twitter, waarin hij schreef op zoek te zijn naar een nieuwe auto. Hij vroeg aan verschillende merken om hem te assisteren bij de aanschaf van zijn toekomstige auto. Hij liet direct weten dat het gehele aankoopproces via Twitter zou lopen. Enkele merken reageerden en toen hij een shortlist had samengesteld riep hij twitteraars op hem te helpen in het maken van zijn keuze.

Nissan tweet ss


Virtuele rondleiding

Een van de behulpzame dealers was Antamotor in A Coruna. Het bedrijf gebruikte het videostreamingplatform Periscope om de auto tot in detail aan Escolano te tonen, live dus. Het gehele aankoopproces voor de Nissan X-Trail, waarop uiteindelijk de keuze was gevallen, duurde zes dagen. Het koopcontract werd naar de gelukkige koper per mail gestuurd. Vervolgens ontving de Spanjaard de autosleutel per koerier. Twee maanden na het eerste contact met de dealer kon Escolano zijn aankoop bij het hoofdkantoor van Nissan Spanje ophalen. Het was tevens het eerste moment dat verkoper en koper elkaar in levende lijve ontmoette.

Nissan Tweet


Reageer

Zou jij een nieuwe auto met inbreng van je sociale netwerk kiezen en aanschaffen? Reageer hieronder.