Skoda Kodiaq GT blijft ver weg in China
De term coupé-SUV is wel aan inflatie onderhevig zeg. Want wat is dit nu weer? Het ding gaat door het leven als Skoda Kodiaq GT en is (gelukkig?) alleen voor de Chinese markt bestemd.
Het segment van de coupé-SUV’s is een vreemde, want waarom zou je gebruiksgemak en ruimte inleveren voor een design dat vaak niet zo heel lekker uit de verf komt? Maar toch, de SUV’s met een iets schuiner aflopende daklijn zijn populair genoeg dat nu ook Skoda met een eigen variant komt.
Iets korter
Over de Kodiaq GT is dan ook bar weinig bekend. Zijn wielbasis is even groot als die van een reguliere Kodiaq (2,791 meter), maar zijn carrosserie is ongeveer 6 centimeter korter (4,65 meter) en zijn dak is ook iets lager.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe baby-Volvo: Volvo EX30
-
Met deze Google Maps-instelling bespaar je veel benzine
-
Hoe de Alfa Romeo Milano de Italiaanse wet overtreedt
-
‘Tesla gaat twintig procent personeel ontslaan’