Sedan maakt Toyota Corolla-gamma compleet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota_corolla_hybrid_sedan_7_019201f70a80071e.jpg)
Toyota is wat design betreft goed bezig. De kersverse Corolla is misschien nog steeds niet heel spannend, maar wel gewoon een aantrekkelijke auto geworden. Zeker ook in deze nieuwe sedanvorm.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftoyota_corolla_hybrid_sedan_7_019201f70a80071e.jpg)
Met de Corolla vervangt Toyota de Auris, ook hier in Nederland. De hatchback en Touring Sports had het merk al onthuld en daar komt nu de sedan bij. Hij deelt zijn wielbasis met de Touring Sports, maar heeft wonderwel een iets ander design gekregen. Zijn koplampen wijken af van die van de andere twee varianten en ook de grille en voorbumper komen niet overeen.
Volgend jaar maart
Toyota levert de sedan als 1.8 Hybrid, met een vermogen van 122 pk en een WLTP-verbruik van 1 op 23,2. De hatchback en Touring Sports hebben een uitgebreider motorengamma. Ze zijn ook te krijgen met een 1,2 liter turbomotor (116 pk) of als 2.0 Hybrid (180 pk). Alle drie Corolla’s staan volgend jaar maart bij de Toyota-dealers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie