Rolls-Royce denkt niet aan model onder de Ghost
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F10%2Frolls-royce_ghost_392.jpeg)
Er is voor Rolls-Royce totaal geen noodzaak om met een model onder de Ghost te komen om zo een jonger publiek te trekken. Volgens topman Torsten Müller-Ötvös daalt de gemiddelde leeftijd van de Rolls-Royce-klant al jaren. Een goedkoper model nemen de bestaande klanten de autobouwer zelfs niet in dank af.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F10%2Frolls-royce_ghost_577.jpeg)
In gesprek met het autovakblad Automotive News Europe geeft Rolls-Royce topman Torsten Müller-Ötvös aan dat de gemiddelde leeftijd van zijn klanten niet alleen jaarlijks daalt, het is tevens het laagste binnen de BMW Group met zustermerk BMW en Mini. “De Rolls-Royce klant is gemiddeld 43 jaar oud. Bij Mini is dat ongeveer 47 jaar. Het is echt onvoorstelbaar.” Volgens Müller-Ötvös is de reden dat er meer jongeren rijk worden. “Deze voorspelling deden we tien jaar geleden al. Het is dus uitgekomen.”
Deze Rolls-Royce Phantom is gebaseerd op een houten schommelstoel
Minimaal een kwart miljoen euro
De topman is niet van plan om een nieuw model aan het productprogramma toe te voegen, die gericht is op jongeren. “Zolang ik in deze positie ben, zal dat absoluut niet gebeuren. Er is geen reden om actief te zijn in lagere segmenten. De prijslijst start nu bij 250.000 euro (exclusief belastingen). Dat is voor ons perfect. Daarnaast, als we zouden downgraden zouden onze bestaande klanten ons haten. Een lagere positionering van het merk is het laatste dat zij willen zien. Met Rolls-Royce begeven we ons in een bijzondere wereld. Niemand heeft ons nodig om van A naar B te reizen. Niemand!”
Verdubbeling van de prijs
De klanten van Rolls-Royce zijn bijzonder. Ze besteden naast de tonnen voor de auto ook nog eens gemiddeld 70.000 tot 80.000 euro aan specifieke opties. Meer dan 95% van alle modellen wordt voorzien van accessoires van Rolls-Royce’ personalisatie-afdeling Bespoke. Een verdubbeling van de prijs van de auto is heel gebruikelijk, legt Torsten Müller-Ötvös aan Automotive News Europe uit. Verschillende Phantoms zijn afgeleverd met een nieuwprijs van meer dan een miljoen euro!
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom volgende Renault Scenic geen MPV meer wordt
-
Max Verstappen prijst strategie en Pérez: “Een geweldige teamgenoot”
-
Max Verstappen wint door gelukje in Barcelona, neemt leiding in WK
-
Deze occasion wil je: 360 pk Peugeot 508 SW PSE, ‘net als een bitcoin’
-
Zoektoch naar spanning: Mégane E-Tech Electric vs. Cupra Born
-
Waarom de 300 SLR Uhlenhaut 135 miljoen euro waard is
-
Pop-up museum 50 jaar BMW Motorsport
-
Mercedes-Maybach komt met nieuw model waarin je gezien wilt worden
-
Autovisie Kennisquiz: de oversteek – deel 1
-
Waarom de Renault Scenic normale deuren krijgt
-
Dit is wat we al weten over de Pagani C10
-
Bentley viert komst Bentayga Extended Wheelbase met actiemodelletje