Deze rallylegende komt binnenkort terug als restomod
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fsubaru_impreza_wrc_16.jpeg)
Vraag je iemand om de meest iconische rallyauto’s aller tijden, dan zal hij of zij naast de Lancia Delta en Audi Quattro óók de eerste generatie Subaru Impreza opnoemen. Laatstgenoemde keert volgende week terug als restomod.
Dat maakt het Britse Prodrive bekend op Twitter. Op dat sociale medium plaatst het een afbeelding met daarin het silhouet van de iconische Subaru Impreza. In de auto staat P25. Niet zo gek, want het is 25 jaar geleden dat Prodrive de Impreza WRC97 bouwde, waarmee Subaru de constructeurstitel in Groep A won.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FFTC9VReXsAAP0B2.jpeg)
Kimera EVO37
“Een opnieuw gedefinieerd icoon”, zo schrijft Prodrive. Daarmee lijkt het te suggereren dat de P25 een restomod wordt. Daarmee komt-ie in een rijtje van bijvoorbeeld de Kimera EVO37, een restomod van de legendarische Lancia 037. Wat Prodrive precies gaat doen, is nog niet bekend. Meer horen we volgende week. De Britten onthullen de moderne Subaru Impreza namelijk op 25 mei.
An icon redefined, this is P25.
25/05/22 #p25 #prodrive #iconredefined #comingsoon pic.twitter.com/F1FpN2Z3Up— Prodrive (@prodrive) May 18, 2022
Prodrive is een grote naam binnen de autowereld. Het maakte faam met die eerste Subaru Impreza, waar grote namen als Colin McRae, Richard Burns en Petter Solberg in reden. Tot en met 2008 werkte het samen met Subaru. Vandaag de dag houdt Prodrive zich vooral bezig met het motorsportprogramma van Aston Martin in de FIA World Endurance Championship.
Prodrive Hunter
Onlangs bouwde het bedrijf de Hunter, een straatlegale versie van de Dakar Rally-auto die Prodrive ook bouwt. Een 3,5-liter V6 met dubbele turbo’s verzorgt in dat apparaat de aandrijving en is goed voor 600 pk en 700 Nm. Of Prodrive voor een verbrandings- of elektromotor gaat in de nieuwe Subaru Impreza, is de vraag. Ook is het nog niet bekend of de auto voor de openbare weg, of enkel het rallyparcours is bedoeld. Prodrive bouwde eerder wel straatversies van de Impreza, dus wie weet. Volgende week horen en zien we meer!
De Prodrive Hunter is een all-terrain hypercar van 1,5 miljoen euro
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom de Porsche 911 Sport Classic in Amerika 250.000 euro (!) duurder is
-
Wij zijn hartstikke dom, aldus Tesla-baas Elon Musk
-
Zo steekt Dacia meedogenloos de draak met BMW
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit kost de Lucid Air Grand Touring in Nederland, goedkoper dan Tesla Model S?
-
Occasions: 3 tweedehands auto’s waarmee je een caravan kan trekken voor maximaal 10.000 euro
-
ViaPlay wordt duurder: zo stream je Formule 1 goedkoper of gratis
-
Autovisie Kennisquiz: lang leve de ledlichtunits (2/2)
-
Laat de Hummer maar komen: EU wil zwaardere auto’s toestaan met rijbewijs B
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Dochteronderneming Nederlandse Lightyear falliet