Deze rallylegende komt binnenkort terug als restomod
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fsubaru_impreza_wrc_16.jpeg)
Vraag je iemand om de meest iconische rallyauto’s aller tijden, dan zal hij of zij naast de Lancia Delta en Audi Quattro óók de eerste generatie Subaru Impreza opnoemen. Laatstgenoemde keert volgende week terug als restomod.
Dat maakt het Britse Prodrive bekend op Twitter. Op dat sociale medium plaatst het een afbeelding met daarin het silhouet van de iconische Subaru Impreza. In de auto staat P25. Niet zo gek, want het is 25 jaar geleden dat Prodrive de Impreza WRC97 bouwde, waarmee Subaru de constructeurstitel in Groep A won.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F05%2FFTC9VReXsAAP0B2.jpeg)
Kimera EVO37
“Een opnieuw gedefinieerd icoon”, zo schrijft Prodrive. Daarmee lijkt het te suggereren dat de P25 een restomod wordt. Daarmee komt-ie in een rijtje van bijvoorbeeld de Kimera EVO37, een restomod van de legendarische Lancia 037. Wat Prodrive precies gaat doen, is nog niet bekend. Meer horen we volgende week. De Britten onthullen de moderne Subaru Impreza namelijk op 25 mei.
An icon redefined, this is P25.
25/05/22 #p25 #prodrive #iconredefined #comingsoon pic.twitter.com/F1FpN2Z3Up— Prodrive (@prodrive) May 18, 2022
Prodrive is een grote naam binnen de autowereld. Het maakte faam met die eerste Subaru Impreza, waar grote namen als Colin McRae, Richard Burns en Petter Solberg in reden. Tot en met 2008 werkte het samen met Subaru. Vandaag de dag houdt Prodrive zich vooral bezig met het motorsportprogramma van Aston Martin in de FIA World Endurance Championship.
Prodrive Hunter
Onlangs bouwde het bedrijf de Hunter, een straatlegale versie van de Dakar Rally-auto die Prodrive ook bouwt. Een 3,5-liter V6 met dubbele turbo’s verzorgt in dat apparaat de aandrijving en is goed voor 600 pk en 700 Nm. Of Prodrive voor een verbrandings- of elektromotor gaat in de nieuwe Subaru Impreza, is de vraag. Ook is het nog niet bekend of de auto voor de openbare weg, of enkel het rallyparcours is bedoeld. Prodrive bouwde eerder wel straatversies van de Impreza, dus wie weet. Volgende week horen en zien we meer!
De Prodrive Hunter is een all-terrain hypercar van 1,5 miljoen euro
Lees ook:
Ook interessant
-
Benzine wordt in 2024 misschien niet nóg duurder
-
Opvallend: tweedehands dieselauto’s plots populairder dan elektrische occasions
-
Wordt deze Volvo EX30 de bestverkochte auto van 2024?
-
Duik in de prijslijst: de BMW XM – lekker fout?
-
Dit rijdende paasei kun je binnenkort in Nederland tegenkomen
-
Zo bizar veel belasting betaal jij vanaf 2026 voor een elektrische auto
-
Twintig jaar Bentley Continental GT: De bruut en de troonopvolger
-
Deze 3 betrouwbare occasions koop je voor het geld van een Apple Vision Pro
-
Zie hoe deze Tesla alle elektrische auto’s het nakijken geeft op de Nürburgring
-
25 centimeter en 43 kilometer meer in de Volkswagen ID.Buzz XXXL
-
In deze oerdegelijke Volvo V90 schuilt een pk-monster
-
Wij zijn de tel kwijt! Nóg een Chinees merk naar Nederland: Omoda