Oh là là! Met deze TreZor heeft Renault-designbaas Laurens van den Acker werkelijk een pareltje getekend. Het studiemodel moet laten zien in welke ontwerprichting toekomstige Renault-modellen gaan. En dat is de goede richting, zeggen wij, afgaand op de TreZor.

tre1tre1


De TreZor oogt als een klassieke GT, maar is uiteraard modern in zijn uitvoering en dus elektrisch aangedreven (welk studiemodel is dat tegenwoordig niet?). Onder de bloedmooie carrosserie ligt de elektromotor uit Renaults Formule E-racewagen, die een vermogen van 350 pk en een koppel van 380 Nm levert.

"Als het studiemodel zelfrijdend onderweg is, verandert de exterieurverlichting"

Renault heeft zijn best gedaan om de TreZor zo licht mogelijk te houden en dus is de auto voor een groot deel opgetrokken uit koolstofvezel. De elektrische sportwagen weegt ondanks zijn twee zware accu's niet meer dan 1600 kg. Hij is 4,7 meter lang, 2,18 meter breed en slechts 1,08 meter hoog. Hij rolt op 21 inch wielen voor en 22 inch wielen achter.

LEES OOK: NIEUWE RENAULT ZOE HEEFT FLINK GROTERE ACTIERADIUS

Volgens Renault kan de TreZor ook autonoom rijden. Als het studiemodel zelfrijdend onderweg is, verandert de exterieurverlichting zodat andere verkeersdeelnemers kunnen zien dat niet de bestuurder, maar de auto de controle heeft. Renault denkt na 2020 volledig autonoom rijdende auto's op de markt te kunnen brengen.