Renault Mégane Sedan rijdt Nederland voorbij
Met de komst van de Estate-variant is de Renault Mégane-familie compleet. Tenminste, voor wat betreft de Nederlandse markt. In iets meer dan twintig andere landen komt de Mégane er ook als sedan.
Hoewel het segment van de vierdeurs sedans in het C-segment aan het aantrekken is, kiest Renault er voor om de Mégane sedan voorlopig niet in West-Europa aan te bieden. Met het model richt de autobouwer zich op populaire sedanmarkten als Oost-Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Australië. Ook in Italië verschijnt de auto op de prijslijst.
Concurrentie
Dus niet in Nederland, ondanks dat bijvoorbeeld Volkswagen hier een Jetta, Mercedes een CLA, Audi een A3, Ford een Focus sedan en Fiat de Tipo levert.
“Renault brengt de productie onderin het Turkse Bursa”
Common Module Family
De Mégane sedan profiteert van dezelfde techniek als de hatchback en de Estate, die weer componenten delen met de Talisman en de Espace. Hij staat op de zogeheten C/D-architectuur van het Common Module Family. De auto is voorzien van de typische threebox-design, waarbij de bagageruimte met 508 liter aan de forse kant is.
Fluence
Renault levert -overigens ook niet in Nederland- in het segment al de Fluence, wat feitelijk een gerestylede Mégane van de vorige generatie is, met een zelfstandige naam.
Bursa
De Mégane Sedan gaat binnenkort in productie. Renault brengt de productie onderin het Turkse Bursa, waar het ook de Fluence en Clio maakt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!