Renault leverde al de Mégane R.S. en daar komt nu deze Mégane R.S. Trophy bij. Belangrijke toevoeging, dat 'Trophy', want voor iedere letter in dat woord heeft de Franse hot hatch er 3,333333333333333333333333333333333333333333333 pk bijgekregen.


Dat betekent dat de nieuwe Mégane R.S. Trophy 300 pk en 420 Nm uit zijn 1,8 liter turbomotor haalt. Precies 20 pk en 20 Nm meer dan de gewone Mégane R.S. Volgens Renault is de turbo wat opgeschroefd en is er een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd. Het koppel van 420 Nm moeten we overigens nuanceren. Dat is alleen beschikbaar als de R.S. Trophy is uitgerust met een EDC-automaat met dubbele koppeling. Wie de handbak aanvinkt op de optielijst, krijgt maximaal 400 Nm.

Sperdifferentieel

De 1419 kilogram wegende R.S. Trophy gaat in 5,7 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 260 km/h (5,8 seconden en 250 km/h voor de Trophy-loze R.S.). Hij is standaard uitgerust met het stijvere Cup-chassis, een mechanisch sperdifferentieel en speciale 19 inch lichtmetalen wielen. In het interieur zijn er optionele Recaro-kuipstoelen met Alcantara-afwerking, waarmee de zitpositie achter het stuur 20 mm lager wordt. Wat de Trophy gaat kosten, is nog niet bekend. De Mégane R.S. is er vanaf 42.340 euro.

megane-rs-trophy-10015
Renault Megane R.S. Trophy
megane-rs-trophy-10008
Renault Megane R.S. Trophy
megane-rs-trophy-10009
Renault Megane R.S. Trophy
megane-rs-trophy-10010
Renault Megane R.S. Trophy
megane-rs-trophy-10016
Renault Megane R.S. Trophy

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!