Daar is-ie dan: de nieuwe en volledig elektrische Renault Kangoo
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F01_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
De reguliere Renault Kangoo kennen we al een tijdje, maar vandaag presenteert de Franse fabrikant de voor ons land zeer interessante variant. Het gaat om de E-Tech Electric.
Even een korte opfrisser: Renault biedt alweer 10 jaar een elektrische Kangoo aan en kan dus gezien worden als een van de pioniers op het gebied van elektrische bedrijfswagens. Het liet dit jaar al wat info doorschemeren over de nieuwe variant, maar vandaag geeft het alle details los.
Laag in de bodem
De nieuwe Kangoo E-Tech heeft een batterij met een capaciteit van 45 kWh. Daarmee is een bereik tot 300 kilometer volgens WLTP mogelijk. Het accupakket ligt laag in de bodem en daardoor gaat er volgens Renault geen laadcapaciteit verloren. In de neus van de Kangoo ligt een elektromotor die een vermogen heeft van 90 kW en 245 Nm koppel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F04_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
Wie na die 300 kilometer moet laden, kan dat bij een AC-punt met een maximaal vermogen van 11 kW doen. Dan duurt het net geen vier uur om de batterij van 15 naar 100 procent op te laden. Zoals we kennen van Renault levert de fabrikant ook optioneel een 22 kW Caméléon-lader, zodat er bij een AC-punt twee keer zo snel kan worden opgeladen. Snelladen kan met een maximaal vermogen van 80 kW. Het duurt dan 30 minuten om 170 elektrische kilometers naar binnen te slurpen.
Warmtepomp
Standaard krijgt de Kangoo E-Tech ook een warmtepomp mee, om de efficiëntie van de auto te verbeteren. Daarnaast levert Renault ook optioneel verwarmbare voorstoelen, een verwarmbaar stuur en een verwarmbare voorruit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F03_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
Ook de elektrische Renault Kangoo krijgt de fraaie Open Sesame-functie, waarbij een brede zijopening van 1,45 meter wordt gecreëerd. Helaas is die functie niet leverbaar voor de Nederlandse markt, omdat het niet toegestaan is de B-stijl in een bedrijfswagen te verwijderen. Wel levert de Nederlandse importeur het Easy Inside Rack: een hoog gemonteerd rek bóven het hoofd van de inzittenden, waardoor er lange voorwerpen vervoerd kunnen worden.
Sojasausje over Renault Kangoo resulteert weer in Japanse bestelauto
Is de elektrische Kangoo kleiner?
Het laadvermogen van de nieuwe Kangoo E-Tech is zoals gezegd identiek aan die van de reguliere Kangoo. Dat betekent een laadvolume tot 3,9 kubieke meter, een laadvermogen van 600 kilogram en een maximaal trekgewicht van 1500 kilogram.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F02_De-nieuwe-Renault-Kangoo-E-TECH-Electric-scaled-1.jpg)
Renault bouwt de nieuwe Kangoo E-Tech in het Franse Maubeuge. Het nieuwe elektromodel is vanaf de lente van 2022 te koop.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen