Renault is dit jaar helemaal op de elektrische en autonome tour. In maart presenteerde het Franse merk de EZ-Go, vorige maand de EZ-Pro en nu de super-de-luxe EZ-Ultimo.

Renault EZ-Ultimo


Om heel even kort terug te kijken: de EZ-Go was een autonome stadsauto en de EZ-Pro een eveneens zelfrijdende bestelwagen. De EZ-Ultimo wordt door Renault omschreven als een "premium mobiliteitsoplossing". Een deelauto voor premiumpubliek dus. Hij zou bijvoorbeeld als luxe shuttlebus of taxi kunnen worden ingezet.

Klassiek interieur

De EZ-Ultimo is dan ook fors. Hij is 5,8 meter lang, 2,2 meter breed en 1,3 meter hoog. Renault heeft hem heel chic in twee kleuren uitgevoerd: donkergroen en lichtgoud. Het interieur is buitengewoon fraai en doet zelfs wat klassiek aan. Instappen is een eitje, dankzij een enorme portier die naar voren schuift en een dakluik dat omhoog scharniert.

Verre toekomstvisie

Zoals bij zoveel elektrische auto's ligt het accupakket van de EZ-Ultimo onder de cabinevloer. Renault geeft geen specificaties op van de aandrijflijn, maar daar gaat het bij zo'n verre toekomstvisie natuurlijk ook niet om. Wel weten we dat het gevaarte vierwielbesturing heeft, een enorme batterij aan camera's en sensoren en een leeggewicht van maar liefst 1800 kilogram.

renault_ez.ultimo_026401fd098e0683
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_494_003602130b3e078a
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_95_001b00000f800a89
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_52_03cc03b5093f06e9
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_50
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_32_02bf01870ab2080b
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_31_0608023e09720659
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_12_018d047b08a305e8
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_10
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_2
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_9
Renault EZ-Ultimo
renault_ez.ultimo_20
Renault EZ-Ultimo