Dit is het daadwerkelijke verbruik van de grote Renault Espace
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de nieuwe Renault Espace is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
De aandrijflijn
De Renault Espace dicteert als nieuwkomer de randvoorwaarden. Het motorenaanbod bestaat uit één hybride aandrijflijn met een gecombineerd vermogen van 200 pk en een koppel van 410 Nm.
Dat wordt samengebracht door een 1,2-liter turbomotor en een tweetal elektromotoren.
Het daadwerkelijke verbruik van de Renault Espace
Op het stuur is ook een heuse rijstandentoets aangebracht om onder meer de aandrijflijn aan te passen. In de Eco-stand wist de full-hybrid Espace op onze verbruiksrun van honderd kilometer lengte met alle snelheidslimieten erin een verbruik van 1 op 20,8 te halen. Dat is een ronduit knappe score die nagenoeg gelijk aan de WLTP-opgave is.
WLTP-verbruik gemiddeld | 4,7 l/100 km |
Gemeten verbruik | 4,8 l/100 km |
Actieradius gemeten | 1.146 km |
Actieradius WLTP | 1.170 km |
Wil je meer testuitslagen lezen van de Renault Espace? Abonneer je dan op Autovisie Magazine en mis geen test!
Deze Volkswagen Passat is zo comfortabel als een Phaeton, volgens VW
Lees ook:
Ook interessant
-
Renault Emblème probeert iets dat heel saai is spannender te maken
-
Addertje onder het gras! Deze occasion-EV van 7.500 euro mist iets
-
Nieuwe gezinsauto van Renault is een allrounder met scherpe prijs
-
De nieuwe Renault Rafale is meer R.S. dan Espace
-
Tony is de enige in Nederland met deze exclusieve Renault
-
Elegante en betaalbare coupé heeft onterecht een slechte reputatie
-
Zie hoe Renault Clio RS op hoge snelheid de controle verliest tijdens trackday
-
De Renault Rafale rijdt niet zoals je verwacht
-
Captur te klein? Deze Renault Symbioz heeft een maatje meer
-
Deze compacte crossover met hoge instap is een aantrekkelijke occasion
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict