PSA Group na decennia weer terug in India
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2Fpsa.jpg)
PSA Group was in 2014 bijna failliet, maar heeft met hulp van de Franse overheid en de Chinese Dongfeng Motor Corporation een vrij miraculeuze wederopstanding doorgemaakt. De autofabrikant keert in 2020 terug naar India, voor de eerste keer in drieëntwintig jaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FAFP_9D1G6_155174150-e1459950157790.jpg)
PSA (Peugeot, Citroën, DS) gaat een joint venture aan met CK Birla Group om auto’s en onderdelen te verkopen in India. In de Indiase deelstaat Tamil Nadu (gelegen in het Zuid-Oosten) wordt een fabriek neergezet waar jaarlijk 100.000 voertuigen van de band moeten rollen.
LEES OOK: ONTSLAGEN BIJ PSA GROUP DOOR ZORGEN OVER BREXIT
De Franse autofabrikant investeert voorlopig bijna 100 miljoen euro in India. Een markt die momenteel goed is voor 3 miljoen auto’s op jaarbasis, maar die tegen 2025 waarschijnlijk is gegroeid naar 8 tot 10 miljoen .
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: wat kost het bioscoopscherm in de BMW i7?
-
Automerk Moskvitsj wordt nieuw leven ingeblazen door Rusland
-
In de nieuwste Audi RS 4 en RS 5 zit bewust minder isolatiemateriaal
-
Peter Gillis (Massa is Kassa) koopt Mercedes-AMG GT Black Series
-
SsangYong leeft weer en begint dit jaar met een heel nieuwe SUV
-
Er verandert gelukkig weinig aan de vernieuwde BMW 3-Serie
-
Brabus gooit olie op het vuur met de 900 XLP
-
Dit Italiaanse merk gaat meedoen met de top van Le Mans
-
Waarom jij de Tesla Cybertruck niet meer mag bestellen van Elon Musk
-
Ken Block gaat racen met 1.400 pk-sterke Porsche 911
-
Lynk & Co 01 vanaf 2024 ook volledig elektrisch
-
Kamervragen en woede om sluiting Ketheltunnel: ‘Absurd kwetsbaar’