PSA Group na decennia weer terug in India
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2Fpsa.jpg)
PSA Group was in 2014 bijna failliet, maar heeft met hulp van de Franse overheid en de Chinese Dongfeng Motor Corporation een vrij miraculeuze wederopstanding doorgemaakt. De autofabrikant keert in 2020 terug naar India, voor de eerste keer in drieëntwintig jaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2FAFP_9D1G6_155174150-e1459950157790.jpg)
PSA (Peugeot, Citroën, DS) gaat een joint venture aan met CK Birla Group om auto’s en onderdelen te verkopen in India. In de Indiase deelstaat Tamil Nadu (gelegen in het Zuid-Oosten) wordt een fabriek neergezet waar jaarlijk 100.000 voertuigen van de band moeten rollen.
LEES OOK: ONTSLAGEN BIJ PSA GROUP DOOR ZORGEN OVER BREXIT
De Franse autofabrikant investeert voorlopig bijna 100 miljoen euro in India. Een markt die momenteel goed is voor 3 miljoen auto’s op jaarbasis, maar die tegen 2025 waarschijnlijk is gegroeid naar 8 tot 10 miljoen .
Lees ook:
Ook interessant
-
Doe deze vijf dingen niet! Anders wordt de batterij van je elektrische auto slechter
-
Dit was eerste auto van Christian Horner, baas van Max Verstappen
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?
-
Op dit Europese eiland geldt geen maximumsnelheid