Project Neptune: Aston Martin ontwerpt onderzeeboot
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fproject-neptune-2-e1506933785531.jpg)
Om even de platgetreden James Bond-paden te bewandelen. Was het niet de Lotus Esprit die onder water kon? Ja, dat klopt. Maar nu zijn de rollen omgedraaid. Aston Martin presenteert zijn nieuwe… tja… onderzeeër: Project Neptune.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fproject-neptune-e1506933925167.jpg)
Het Britse merk is de samenwerking aangegaan met Triton Submarines en heeft een studiemodel van een onderzeeboot getekend. Uiteindelijk zou dit apparaat in productie moeten gaan, à raison de 3,4 miljoen euro. Volgens Marek Reichman, ontwerpdirecteur bij Aston Martin, heeft de onderzeeër vormen en proporties “die dezelfde aandacht voor design, techniek en schoonheid uitdragen” als de auto’s van de fabrikant.
Twaalf stuks per jaar
Project Neptune, zoals de onderzeeboot voorlopig heet, biedt plaats aan drie personen. Hij zou tot een diepte van iets meer dan 500 meter kunnen duiken en in staat zijn om maximaal 5,6 kilometer per uur te varen (3 knopen). Volgens Aston Martin komt Project Neptune over een jaar op de markt en worden er hooguit twaalf exemplaren per jaar gebouwd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?