Porsche-purist Akira Nakai op Autovisie Supercar Paddock!
Reserveer vrijdag 17 april alvast in uw agenda, want niemand minder dan Porsche-purist Akira Nakai van Porsche-tuner Rauh-Welt Begriff is dan aanwezig op de Autovisie Supercar Paddock op de AutoRAI. Hij deelt in het bijzijn van een spectaculaire RUF BTR3 RWB handtekeningen uit. Mis deze kans niet!
Verguisd door de Porsche-purist, aanbeden door een snel groeiende achterban. Akira Nakai van Porsche-tuner Rauh-Welt Begriff maakt de tongen los met zijn 911’s. Zijn tentakels reiken inmiddels tot in Nederland. Zijn meest brute creatie ooit, de RUF BTR3 RWB, is de hele AutoRAI te bewonderen op de Autovisie Supercar Paddock. Op vrijdag 17 april komt Akira Nakai zelf langs. Mis deze kans niet om hem te ontmoeten!
“Akira Nakai polariseert Porsche-liefhebbers met uitbundige bodykits voor luchtgekoelde Porsches.”
Akira Nakai polariseert Porsche-liefhebbers met uitbundige bodykits voor luchtgekoelde Porsches. En laten dat nou net de 911’s zijn die in Porsche-kringen inmiddels een heilige status hebben gekregen. De een zet dan ook een prijs op het hoofd van de Japanner, de ander laat de RWB-oprichter invliegen om zijn Porsche te laten ombouwen. Een van zijn kunstwerken is een zeldzame 930 Turbo RUF BTR3 uit 1987 die niet alleen optisch, maar ook technisch de nodige modificaties heeft gehad. Het blok produceert nu op 1,2 bar turbodruk 540 pk en 720 Nm. En dat alles op een gewicht van slechts 1150 kg. Loop tijdens uw bezoek aan de AutoRAI zeker even langs de Autovisie Supercar Paddock om deze RUF te bekijken.
In Autovisie Magazine nummer 16 2013 reed Autovisie voor een reportage met de RUF BTR3 RWB. En dat maakte indruk. “Dit type 911 heeft in menig horrorverhaal een hoofdrol vervuld. De gemene randjes, ze kloppen allemaal. Gas lossen in een bocht is verboden, want het pendulumeffect van de achterin hangende motor is berucht. Het is een mannenauto die een lange leercurve vraagt. Je moet hem voorzichtig benaderen, met ontzag behandelen, rustig aftasten en langzaam uitvinden hoe hij reageert in kritieke situaties. Ook het inslagmoment van de turbo verdient enige studie, want met 720 Nm kan dat een spreekwoordelijke krater in de grip slaan.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Koop nu! Autovisie Speaker voor in jouw elektrische auto
-
Lamborghini presenteert nieuw logo: zo is het veranderd door de jaren heen
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride
-
Volkswagen Golf of Mercedes? Dit zijn de populairste occasions van 65-plussers
-
Wegenbelasting 2025 en 2026: dit betaal je voor een plug-in hybride
-
Heeft mijn camper, motor of aanhanger een apk-plicht?