Ramon Mens
Ramon Mens Nieuws 13 apr 2015
Leestijd: 2 minuten

Porsche-purist Akira Nakai op Autovisie Supercar Paddock!

Reserveer vrijdag 17 april alvast in uw agenda, want niemand minder dan Porsche-purist Akira Nakai van Porsche-tuner Rauh-Welt Begriff is dan aanwezig op de Autovisie Supercar Paddock op de AutoRAI. Hij deelt in het bijzijn van een spectaculaire RUF BTR3 RWB handtekeningen uit. Mis deze kans niet!

Verguisd door de Porsche-purist, aanbeden door een snel groeiende achterban. Akira Nakai van Porsche-tuner Rauh-Welt Begriff maakt de tongen los met zijn 911’s. Zijn tentakels reiken inmiddels tot in Nederland. Zijn meest brute creatie ooit, de RUF BTR3 RWB, is de hele AutoRAI te bewonderen op de Autovisie Supercar Paddock. Op vrijdag 17 april komt Akira Nakai zelf langs. Mis deze kans niet om hem te ontmoeten!

“Akira Nakai polariseert Porsche-liefhebbers met uitbundige bodykits voor luchtgekoelde Porsches.”

Akira Nakai polariseert Porsche-liefhebbers met uitbundige bodykits voor luchtgekoelde Porsches. En laten dat nou net de 911’s zijn die in Porsche-kringen inmiddels een heilige status hebben gekregen. De een zet dan ook een prijs op het hoofd van de Japanner, de ander laat de RWB-oprichter invliegen om zijn Porsche te laten ombouwen. Een van zijn kunstwerken is een zeldzame 930 Turbo RUF BTR3 uit 1987 die niet alleen optisch, maar ook technisch de nodige modificaties heeft gehad. Het blok produceert nu op 1,2 bar turbodruk 540 pk en 720 Nm. En dat alles op een gewicht van slechts 1150 kg. Loop tijdens uw bezoek aan de AutoRAI zeker even langs de Autovisie Supercar Paddock om deze RUF te bekijken.

In Autovisie Magazine nummer 16 2013 reed Autovisie voor een reportage met de RUF BTR3 RWB. En dat maakte indruk. “Dit type 911 heeft in menig horrorverhaal een hoofdrol vervuld. De gemene randjes, ze kloppen allemaal. Gas lossen in een bocht is verboden, want het pendulumeffect van de achterin hangende motor is berucht. Het is een mannenauto die een lange leercurve vraagt. Je moet hem voorzichtig benaderen, met ontzag behandelen, rustig aftasten en langzaam uitvinden hoe hij reageert in kritieke situaties. Ook het inslagmoment van de turbo verdient enige studie, want met 720 Nm kan dat een spreekwoordelijke krater in de grip slaan.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.