Porsche Macan S heeft V6 met meer pit
Porsche rust de vernieuwde Macan S uit met een sterkere 3,0-liter V6-turbobenzinemotor. Ten opzichte van de vorige Macan S bedraagt de vermogenstoename 14 pk.
Macan S
De Macan heeft onlangs een opfrisbeurt gehad. En dan mogen modelvarianten als de Macan S en Macan Turbo natuurlijk niet achterblijven. De vernieuwde Macan Turbo volgt later. De Macan S krijgt voorrang.
3,0-liter V6-turbobenzinemotor
Onder de motorkap van de vernieuwde Macan S schuilt een vernieuwde 3,0-liter V6-turbobenzinemotor met een vermogen van 354 pk (was 340 pk) en een maximum koppel van 480 Nm (was 460 Nm). De V6-motor van de Macan S heeft een turbo die tussen de cilinderrijen is geplaatst. De uitlaatgassen hoeven zo een kortere weg tussen de verbrandingskamers en turbo af te leggen met als gevolg een snellere gasrespons. De sprint van 0 naar 100 km/h duurt 5,3 seconden of 5,1 seconden met optioneel Sport Chrono Pakket. De topsnelheid komt uit op 254 km/h.
Achterkant
De Macan S is nu ook te herkennen aan de driedimensionale led-lichtstrip aan de achterzijde. En niet te missen in het interieur: het Porsche Communication Management (PCM) infotainmentsysteem met 10,9-inch touchscreen.
Op klein niveau
De vernieuwde Porsche Macan S is verder vooral op klein niveau aangescherpt. Het vierwielaandrijvingsysteem Porsche Traction Management (PTM) is verder geoptimaliseerd, de montagepunten van de schokdempers op de vooras zijn nu van aluminium in plaats van staal gemaakt en de stabilisatoren zijn opnieuw afgesteld. Het resultaat volgens Porsche: een directer en neutraler stuur- en rijgedrag.
Verbeterde remmerij
Optioneel zijn Porsche Active Stability Management (PASM), in hoogte verstelbare luchtvering, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), een GT-sportstuurwiel van de 911 en het keramische remsysteem Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Over de remmen gesproken: de remmen van de Macan S zijn ook verbeterd. Het rempedaal is bijvoorbeeld zo’n 300 gram lichter dan het stalen pedaal van de vorige versie. De diameter van de remschijven vóór is vergroot tot 360 millimeter en de schijfdikte is met twee millimeter toegenomen naar 36 millimeter.
Levering
De vernieuwde Porsche Macan S kost 99.900 euro en is per direct te bestellen. De levering start in maart 2019. De reguliere Porsche Macan met 245 pk kost 85.600 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper