Porsche Cayman keert terug naar huis
Een traditie is in ere hersteld. Porsche bouwt voortaan al zijn tweedeurs sportwagens weer in één fabriek, nu ook de productie van de 718 Cayman in Zuffenhausen-Stuttgart van start is gegaan. De 718 Boxster en 911 rollen er al van de band.
Met de komst van de 718 Cayman in Zuffenhausen is het drieluik compleet. De productie van de 718 Boxster werd daar eerder dit jaar al ondergebracht, terwijl de 911 sinds mensenheugenis in Stuttgart wordt gemaakt. De laatste generatie Boxster en Cayman werd door Volkswagen in zijn fabriek te Osnabrück vervaardigd. De eerste exemplaren rolden daar in september 2012 van de band. Nu, bijna vier jaar later, zijn de middenmotorsportwagens weer thuis.
De fabriek in Osnabrück bouwde in het laatste boekjaar ruim 22.000 Boxsters en Caymans. De voormalige Karmann-fabriek, die verantwoordelijk is voor de bouw van de Volkswagen Golf Cabriolet, zal vanaf 2017 een deel van de Cayenne-Productie voor zijn rekening gaan nemen. De hoofdvestiging voor de Cayenne-productie blijft Leipzig, waar ook de Macan en Panamera het levenslicht zien.
Huidige productielocaties Porsche-modellen:
718 Boxster – Zuffenhausen
Cayman – Osnabrück*
718 Cayman – Zuffenhausen
911 – Zuffenhausen
Panamera – Leipzig
Macan – Leipzig
Cayenne – Leipzig**
* tot en met augustus
** vanaf 2017 ook in Osnabrück
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste