Porsche 911 Turbo S laat zich met 650 pk zien!
Porsche heeft het doek getrokken van het verbrede koetswerk van de 911 Turbo S. Het topmodel van de sportwagenreeks levert 650 pk en 800 Nm. Dankzij vierwielaandrijving en een nieuwe achttrapsautomaat sprint hij sneller dan menig hypercar.
De nieuwe Porsche 911 Turbo S raast in een adembenemende 2,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Daarmee is hij bijvoorbeeld sneller dan de McLaren 765LT die daar een tiende langer voor nodig heeft en zelfs de eigenaren van een Bugatti Chiron moeten wakker zijn bij het stoplicht. De nieuwe generatie Turbo S heeft dan ook een forse vermogenssprong gemaakt naar 650 pk en 800 Nm. Hij is daarmee 70 pk en 50 Nm sterker dan voorheen. De nieuwe motor is afgeleid van de 992 Carrera-motorgeneratie, maar grondig aangepast. Het slagvolume van de 3,0-liter boxer-zes is vergroot naar 3,8-liter en voorzien van grotere turbo’s met een variabele geometrie en elektronisch verstelbare wastegates. Door de vierwielaandrijving en de nieuwe achttrapsautomaat is het een sprintkanon geworden. Niet alleen haalt hij ruim binnen drie tellen 100 km/h, maar de 200 km/h-grens doorbreekt hij na 8,9 seconden en de topsnelheid is 330 km/h.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0109_a4_rgb.jpg)
Verschillende wielmaten
De 911 Turbo S showt met een aanzienlijk bredere carrosserie hoger in de 911-hiërarchie te staan dan een normale Carrera. De voorzijde heeft een grotere spoorbreedte en is in totaliteit 45 millimeter wijder, terwijl de achterzijde 20 millimeter meer schoudervulling heeft. De aerodynamica is verbeterd met actieve kleppen in de neus, een automatisch verstelbare voorspoiler en een grotere achtervleugel. Gezamenlijk levert dat vijftien procent meer downforce op. Voorts vallen de rechthoekige en donker getinte uitlaatmonden op: typerend voor de Turbo S. Het onderstel is met tien millimeter verlaagd en heeft variabele dempers. Nieuw voor de Turbo S is verschillende wielmaten op beide assen. Voor rolt hij op 255/35 R20-banden en de achterzijde staat op 315/30 R21-rubber. Het draagt bij aan de onstuitbare acceleratiedrang van de Turbo S. De vierwielaandrijving is verder doorontwikkeld en de vooras krijgt nu maximaal 500 Nm te verwerken.
Acceleratiekoning
De 911 Turbo S is naast de acceleratiekoning ook het luxe topmodel met standaard een leren interieur, carbonaccenten en sportstoelen met stiksels à la 930 Turbo. Hij kan inmiddels besteld worden bij de Porsche Centra en wordt in mei geleverd. De coupé kost 279.000 euro en de cabriolet kost 15.100 euro meer. Reken erop dat er ook nog een iets voordeligere gewone Turbo komt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0107_a3_rgb.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit programma is Boer Zoekt Vrouw voor iedereen met een camper, zo daten vanlifers
-
Betaalbaar racen: dit is de BMW M125i van Nederlandse constructeur DayVtec
-
Amerikaanse fabrikant blaast nieuw leven in legendarisch motorblok, en hij wordt bepaald niet kleiner
-
Renault Megane en Scenic krijgen toch weer een brandstofmotor
-
Chinese SUV probeert Range Rover-stunt na te doen, maar faalt hopeloos en sloopt trap op berg
-
Benzine bijna 2,20 euro: ‘Boycot Russische olie en beperkte productie stuwen prijs’
-
Fiat Grande Panda vs. Firefly: deze leuke, betaalbare elektrische auto is het best
-
Tesla komt eindelijk met Apple CarPlay, maar dat ziet er heel anders uit dan bij andere merken
-
Cupra brengt de nieuwste en krachtigste Leon ooit uit: krijgt hij eindelijk Audi’s vijfcilinder?
-
Autovisie Jaarboek 2026: dit is het ideale cadeau voor een autoliefhebber
-
Laat de Lamborghini Urus staan! McLaren komt met grote SUV, en die is er sneller dan je denkt
-
China probeert stoplichtsprintjes te voorkomen met irritant (en nutteloos) stukje wetgeving
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fa20221101-claudia-1549.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0125_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0130_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0106_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0121_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0111_a3_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0124_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0123_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0119_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0129_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0108_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0110_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0128_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0112_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0127_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0116_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0104_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0117_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0126_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0113_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0109_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0115_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0122_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0105_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0107_a3_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0118_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0103_a4_rgb.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2FP20_0120_a4_rgb.jpg)