Porsche 911 Targa krijgt nóg hogere kont
De bilpartij is het meest besproken element van de nieuwe generatie Porsche 911, zo blijkt uit verschillende reacties op internet. Maar voor wie de achterzijde te hoog vindt opgetrokken, wacht maar tot je de Targa ziet. Dat achtersteven is volgens een insider nog hoger.
Porsche trok vorige week het doek van de nieuwe, alweer achtste generatie 911. Hoewel je van te voren al weet hoe de 911 er uit komt te zien, is het toch altijd een verrassing hoe de 911 zich weer evolueert in vergelijking met zijn voorvaderen. In het geval van de achtste editie is de auto, zoals bekend voornamelijk breder geworden, terwijl hij minimaal in de hoogte en lengte groeide. Maar binnen de herziene afmetingen is het lijnenspel gelijk gebleven. De achterzijde is echter iets hoger opgetrokken en nadrukkelijker geaccentueerd door de hoekigere lijnen van de achterklep en bumper. Nu blijkt dat de achterklep in het verlengde van de achterruit op de Targa-variant nog hoger wordt. Waarom dat noodzakelijk is, is niet bekend. Mogelijk vanwege de dakconstructie.
911 Carrera
De Targa is een van de drie carrosserievarianten die Porsche van de 911 zal brengen. De nu gepresenteerde Coupé (afgebeeld) bijt de spits af. Daarna volgt de Cabriolet als eerste, met de Targa in de slipstream. De twee versies zullen komende zomer uiteraard al beschikbaar zijn. De 911 is dan ook met meerdere motorversies leverbaar. De nu gepresenteerde Carrera S (optioneel met 4-wielaandrijving) krijgt een iets minder potente uitvoering ernaast. De Carrera (zonder verdere toevoeging in de naam) staat kort na de marktintroductie van de S al op de prijslijst. Porsche (video) voegt daar de Turbo, GTS en GT-types nog aan toe.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Deze nieuwe Mini Cooper Cabrio is al acht jaar oud
-
De nieuwe Dacia Bigster is een betaalbaar ruimtewonder