De bilpartij is het meest besproken element van de nieuwe generatie Porsche 911, zo blijkt uit verschillende reacties op internet. Maar voor wie de achterzijde te hoog vindt opgetrokken, wacht maar tot je de Targa ziet. Dat achtersteven is volgens een insider nog hoger.


Porsche trok vorige week het doek van de nieuwe, alweer achtste generatie 911. Hoewel je van te voren al weet hoe de 911 er uit komt te zien, is het toch altijd een verrassing hoe de 911 zich weer evolueert in vergelijking met zijn voorvaderen. In het geval van de achtste editie is de auto, zoals bekend voornamelijk breder geworden, terwijl hij minimaal in de hoogte en lengte groeide. Maar binnen de herziene afmetingen is het lijnenspel gelijk gebleven. De achterzijde is echter iets hoger opgetrokken en nadrukkelijker geaccentueerd door de hoekigere lijnen van de achterklep en bumper. Nu blijkt dat de achterklep in het verlengde van de achterruit op de Targa-variant nog hoger wordt. Waarom dat noodzakelijk is, is niet bekend. Mogelijk vanwege de dakconstructie.


911 Carrera

De Targa is een van de drie carrosserievarianten die Porsche van de 911 zal brengen. De nu gepresenteerde Coupé (afgebeeld) bijt de spits af. Daarna volgt de Cabriolet als eerste, met de Targa in de slipstream. De twee versies zullen komende zomer uiteraard al beschikbaar zijn. De 911 is dan ook met meerdere motorversies leverbaar. De nu gepresenteerde Carrera S (optioneel met 4-wielaandrijving) krijgt een iets minder potente uitvoering ernaast. De Carrera (zonder verdere toevoeging in de naam) staat kort na de marktintroductie van de S al op de prijslijst. Porsche (video) voegt daar de Turbo, GTS en GT-types nog aan toe.

 

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!