Porsche 911 Targa krijgt nóg hogere kont
De bilpartij is het meest besproken element van de nieuwe generatie Porsche 911, zo blijkt uit verschillende reacties op internet. Maar voor wie de achterzijde te hoog vindt opgetrokken, wacht maar tot je de Targa ziet. Dat achtersteven is volgens een insider nog hoger.
Porsche trok vorige week het doek van de nieuwe, alweer achtste generatie 911. Hoewel je van te voren al weet hoe de 911 er uit komt te zien, is het toch altijd een verrassing hoe de 911 zich weer evolueert in vergelijking met zijn voorvaderen. In het geval van de achtste editie is de auto, zoals bekend voornamelijk breder geworden, terwijl hij minimaal in de hoogte en lengte groeide. Maar binnen de herziene afmetingen is het lijnenspel gelijk gebleven. De achterzijde is echter iets hoger opgetrokken en nadrukkelijker geaccentueerd door de hoekigere lijnen van de achterklep en bumper. Nu blijkt dat de achterklep in het verlengde van de achterruit op de Targa-variant nog hoger wordt. Waarom dat noodzakelijk is, is niet bekend. Mogelijk vanwege de dakconstructie.
911 Carrera
De Targa is een van de drie carrosserievarianten die Porsche van de 911 zal brengen. De nu gepresenteerde Coupé (afgebeeld) bijt de spits af. Daarna volgt de Cabriolet als eerste, met de Targa in de slipstream. De twee versies zullen komende zomer uiteraard al beschikbaar zijn. De 911 is dan ook met meerdere motorversies leverbaar. De nu gepresenteerde Carrera S (optioneel met 4-wielaandrijving) krijgt een iets minder potente uitvoering ernaast. De Carrera (zonder verdere toevoeging in de naam) staat kort na de marktintroductie van de S al op de prijslijst. Porsche (video) voegt daar de Turbo, GTS en GT-types nog aan toe.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver