Voor Porsche-begrippen is het 718 Boxster- en Cayman-leveringsprogramma nog redelijk overzichtelijk. Boven de instappers staat de S en daarboven weer de GTS. Nu komt daar deze T-uitvoering bij.

Porsche 718 TPorsche 718 T


En net als de 911 T zijn de 718 T Boxster en Cayman vrij onbegrijpelijke toevoegingen van Porsche. Ze beschikken over de 300 pk en 380 Nm sterke 2,0 liter turboviercilinder van de gewone 718 Boxster en Cayman, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een PDK-automaat met dubbele koppeling.

Geen infotainment

Waarin de T verschilt van de instapvarianten is in zijn gewichtsbesparende maatregelen. Hij heeft geen infotainmentsysteem (is een kosteloze optie) en geen reguliere deurgrepen (Porsche monteert lussen aan de binnenkant). Wonderwel zijn de T's (met handbak en PDK) zwaarder dan de basis-718's.

Actieve motorsteunen

Het zal komen door toevoegingen als het PASM-sportonderstel, het mechanische sperdifferentieel op de achteras, het standaard Sport Chrono-pakket en de Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM). Dat laatste systeem bestaat uit actieve motorsteunen die de trillingen van de motor en transmissie minimaliseren. Volgens Porsche wordt het rijgedrag van de T er preciezer en stabieler door.

Minstens 91.300 euro

De 718 Boxster en Cayman T sprinten in 5,1 seconden van stilstand naar 100 km/h. Althans, als er zelf geschakeld wordt. Met PDK gaat daar 0,2 seconde van af. De topsnelheid van beide auto's ligt op 275 km/h. De 718 Cayman T kost 91.300 euro (met handbak) of 92.164 euro (met PDK). Iets duurder is de 718 Boxster T, die er is voor 93.800 euro (met handbak) en 94.663 euro (met PDK).