Poolse designer maakt brute Mercedes G63 AMG
In een normale G-klasse ben je al de koning van de weg, maar deze Racing Green Edition van Carlex Design is de echte o.’G’. onder de ‘Geländes’.
Luxe, comfort, een flinke bak vermogen en een brute uitstraling: dat is waar de G-Klasse tegenwoordig voor staat. Het Poolse Carlex Design heeft de G63 AMG opnieuw – het sleutelde al vaker aan een G-Klasse – nog dikker gemaakt. Het met de hand geborstelde British Racing Green springt natuurlijk direct in het oog.
Design
Naast de opvallende lak staat de G-Klasse op 22-inch grafietkleurige wielen, heeft-ie goudbruine remklauwen en is het dak volledig bekleed met mat koolstofvezel. Dit uitgesproken design zet zich voort in het interieur, want ook daar is de metamorfose indrukwekkend.
Interieur
Het bruine leer van de stoelen met dikke bruine stiksels zet zich voort op en rondom het dashboard. Ook op het stuur vinden we de opvallende bruine kleur gemengd met carbon afwerking. De Carlex-logo’s in het interieur vertellen je continu dat je in iets speciaals zit. En speciaal, dat is het. De groene kleur van het exterieur zien we ook binnenin terug. De hemelbekleding, raamstijlen en onderste helft van het dashboard zijn ook in deze kleur uitgevoerd.
Motorisch
Hoewel de G-Klasse van Carlex er heel dik uitziet, is er motorisch niets veranderd. Aan boord vinden we de inmiddels welbekende 4,0-liter twinturbo V8 met 585 pk en 850 Nm koppel. Daarmee sprint de Duitse kolos in 4,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h.
Heel leuk natuurlijk, zo’n snelle en uitgedoste G-Wagon. Maar eigenlijk hoort een klassieke Gelände maar op één plek thuis, in het terrein. Met zijn starre assen en ladderchasis komt de G-Klasse pas echt tot zijn recht in de bossen. Robbin steentjes heeft zo’n G-klasse die wel de blubber in mag duiken. Wat hij er precies allemaal mee doet, zie je in deze aflevering van Uw Garage.
Lees ook:
Ook interessant
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China