Polestar heeft flinke ambities voor 2022
Met meer dan 3500 registraties in Nederland en de opvallende verlichting zie je geregeld een Polestar 2 rijden. Maar de elektro-auto is nog niet in alle landen zoveel op de weg te vinden. Sterker nog, Polestar levert zijn liftback slechts in 9 landen. Daar komt nu langzaam verandering in. Het afzetgebied wordt vergroot.
Nu ja, het blijft beperkt. Polestar heeft nu negen officiële verkoopmarkten en dat moeten er eind 2022 precies 18 zijn. Met zo’n 200 officiële landen wereldwijd is dat nog altijd zeer beperkt, maar het merk kiest wel de landen waar het zijn auto’s succesvol kan aanbieden. Nederland is een van de eerste landen waar de producten uit de Chinese fabrieken van Polestar in de verkoop gingen. In China, de Verenigde Staten, Canada, België, Duitsland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk is het merk momenteel actief. Er werd een poging ondernomen om ook de elektro-auto’s in Frankrijk aan te bieden, maar daar stak Citroën een stokje voor. Naast uitbreiding in Europa, onder andere met Denemarken en Oostenrijk wil het merk koers zetten naar Australië, Zuid-Korea, Singapore, Hong Kong en Nieuw-Zeeland.
Twee modellen in pijplijn
Polestar, waarin Volvo een aandeel van bijna 50% heeft, vergroot ook het aantal Polestar Spaces, zoals de showrooms heel trendy heten. Eind dit jaar moeten het er 100 zijn met de opening van de 200e vestiging gepland voor 2022. Tegelijkertijd breidt Polestar zijn modellengamma uit. Het einde van de Polestar 1-productie is nabij, iets dat met een gelimiteerde oplage van 1500 stuks ook was voorzien. Naast de Polestar 2 zet de fabrikant de 3 en brengt het een productieversie van de concept car Precept.
De auto’s komen vooralsnog uit China, maar de autobouwer gaf al aan een deel van de productiecapaciteit van de Amerikaanse Volvo-fabriek te weiden aan de Polestar 3. Naar een fabriek in Europa wordt momenteel gekeken. De faciliteit in Gent ligt voor de hand, maar Volvo heeft die capaciteit zelf hard nodig. Mogelijk kiest het merk samen met Lynk&Co voor een ‘eigen’ locatie. VDL NedCar is beschikbaar…
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste