Kort nadat Polestar de officiële prijzen van de 2 bekend maakte, laat het merk weten dat de elektrische auto ook uitgerust kan worden met een Performance Pack. Deze kost een flinke duit extra, maar maakt de Polestar 2 niet sneller.

Polestar 2 Performance


Eerder deze week werd bekend dat de Polestar 2 net geen €60.000 gaat kosten in Nederland. Daarmee gaat hij de concurrentie aan met de Tesla Model 3. En om die beter aan te kunnen komt Polestar nu met een optie waardoor de 2 sportiever, maar niet sneller wordt. Een beetje hetzelfde als Tesla doet met de Perfomance-versies van hun wagens.

Perfomance Pack

Polestar laat weten dat de 2 optioneel uit te rusten is met een 'Perfomance Pack'. Die optie kost in Nederland €6.000 extra en omvat technische en elektronische upgrades waardoor de dynamiek van de auto benadrukt wordt en de bestuurder nog meer betrokken raakt bij de rijbeleving. Met andere woorden: Polestar schroeft andere remmen, dempers en velgen onder de auto. De remmen komen bij Brembo vandaan en bestaan uit remklauwen met vier zuigers. De nieuwe dempers zijn van Öhlins en zijn volledig instelbaar. Daarnaast worden de standaard velgen vervangen voor 20 inch gesmeden velgen.

Polestar 2 Performance


In het interieur wordt duidelijk dat de koper extra heeft betaald door de toevoeging van goudkleurige gordels. En hoewel het pakket de elektronische hulpjes op de auto ook verbetert, doet het niets met de prestaties van de auto. Het vermogen blijft hetzelfde als het standaard model: 408 pk en 660 Nm. Daarmee is een sprint van 0-100 km/h gedaan in minder dan vijf seconden. Dat zijn geen cijfers waar mensen snel over zullen gaan klagen.

Comfortabel, maar gefocust

Joakim Rydholm, hoofdverantwoordelijke voor de ontwikkeling van het chassis, is erg trots op het resultaat. "We zijn lang bezig geweest met de kleinste details van het Performance Pack om de 'sweet spot' van de auto te vinden. We noemen dit de 'Golden Ride'. Comfortabel, maar gefocust. We willen dat je je verbonden voelt met de weg, dat de auto leeft en communiceert, maar dat hij tegelijkertijd gebalanceerd en voorspelbaar is. Het is niet iets wat je tegenkomt in andere elektrische auto's. Het voelt als een Polestar".