Polestar 1 gaat ruim anderhalve ton kosten
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FPolestar-1-1-Autovisie.nl_.jpg)
Kun je een Polestar 1 nou kopen? Lang was er onduidelijkheid over die vraag, want bij de introductie van de hybridecoupé repte Volvo vooral over de abonnementen die er mogelijk zijn. Maar een Polestar 1 aanschaffen, kan wel degelijk. Al is hij absoluut niet goedkoop.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FPolestar-1-1-Autovisie.nl_.jpg)
Volvo… excuus… Polestar wil in Europa 155.000 euro hebben voor zijn eerste productiemodel (ex. belastingen). Wat de twee- en driejarige abonnementen gaan kosten, wordt in een later stadium bekendgemaakt. In het maandtarief zullen alle kosten (behalve de brandstof) zijn inbegrepen.
Polestar Spaces
Nederland is overigens een van de eerste landen waar de Polestar 1 op de markt komt. Vanaf halverwege 2019 komen er hier – en ook in Zweden, Noorwegen, Duitsland, China en de Verenigde Staten – zogeheten Polestar Spaces, waar klanten met de sportcoupé kunnen kennismaken.
600 pk en 1000 Nm
Polestar was eerst het performancelabel van Volvo, maar is afgesplitst als een apart merk voor sportieve elektromodellen. De Polestar 1 heeft een hybride-aandrijflijn met een elektrische actieradius van 150 kilometer. Hij is 600 pk en 1000 Nm sterk.
Model 3-concurrent
Een jaar na de introductie van de Polestar 1 komt de Polestar 2 – een volledig elektrische tegenhanger van de Tesla Model 3 – op de markt. In 2022 volgt de Polestar 3, wat een elektrische SUV zal zijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Adrenaline, actie en een grindbak: in 3 dagen naar een racelicentie
-
Fusie met Honda mislukt, Nissan schrapt nu duizenden banen
-
Onderhoud aan je auto is straks wellicht niet meer te betalen
-
Eén onderdeel van gecrashte Porsche Tom Waes blijkt bijzonder waardevol
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze 58.995 euro kostende Chinees moet jou uit een BMW i5 houden
-
Actiegroep: ‘Verbied afkortingen als PHEV, HEV en MHEV’
-
‘Automobilisten ontkennen steeds vaker schuld bij kleine aanrijding’
-
Duik in de prijslijst: de Ford Puma Gen-E
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot