Een klein stuur met een hoog geplaatst instrumentarium. Dat is de basis van Peugeot's i-Cockpit. Nu presenteert Peugeot de doorontwikkeling ervan, die in toekomstige modellen zal komen.

Peugeot i-Cockpit -3-Autovisie.nlPeugeot i-Cockpit -3-Autovisie.nl


Display

Het instrumentarium bestaat niet langer uit twee analoge tellers met een klein digitaal display ertussenin. In de toekomst wordt het één groot display, waarop het complete instrumentarium wordt weergegeven. Steeds meer merken stappen af van analoge tellers en ook Peugeot volgt die trend. Op het 12,3 inch grote scherm wordt ook de navigatie-informatie weergegeven. Daarnaast zal het 8 inch touchscreen, dat nu hoger op het dashboard geplaatst zit, gebruikt worden om de meeste zaken van de auto in te stellen. De hoofdfuncties houden een knop, maar de temperatuur van de airconditioning instellen, moet op het display.

Peugeot i-Cockpit -2-Autovisie.nlPeugeot i-Cockpit -2-Autovisie.nl


3008

De eerste auto die gebruik gaat maken van het nieuwe interieurconcept is waarschijnlijk de Peugeot 3008. Die auto wordt later dit jaar officieel onthuld. De 208, 2008 en 308 hebben nu al het kleine stuur en het hooggeplaatste instrumentenpaneel. Aangezien de 208 en 2008 recent zijn vernieuwd, is de kans groot dat de 308 vervolgens de eerste Peugeot wordt met het vernieuwde interieur.

Peugeot i-Cockpit -1-Autovisie.nlPeugeot i-Cockpit -1-Autovisie.nl