Peugeot Rifter wil heus nog wel je Partner zijn
Deze Peugeot ruilt zijn vriendelijke naam in voor een niet zo vriendelijke naam. Als Partner wilde hij bij je horen en je helpen met het sjouwen van zware spullen. Als Rifter wil hij… tja… een wig drijven tussen jou en je echtgenoot misschien?
Hoe dan ook, deze Peugeot Rifter maakt deel uit van een trio, waar ook de nieuwe Citroën Berlingo en Opel Combo bij horen. Qua ontwerp is hij dus nagenoeg gelijk, alleen heeft hij een iets andere neus en achterzijde. Opvallend is ook de hoge middentunnel in het interieur, die de Berlingo niet heeft, maar de Combo wel.
Bagageruimte van 4000 liter
Er zijn straks twee versies van de Peugeot Rifter leverbaar: een 4,40 meter lang model en een 4,75 meter lang model. Beide zijn als vijf- of zevenzitter leverbaar. Er is standaard zo’n 775 liter bagageruimte beschikbaar. Als je in de lange versie de stoelen neerklapt, kan er niet minder dan 4000 liter (!) mee.
Vijf motorvarianten
De Peugeot Rifter komt in september op de markt. Dan is hij leverbaar met een 110 pk sterke benzinemotor (met handgeschakelde vijfbak) en als turbodiesel met 75, 100 of 130 pk. Die laatste is gekoppeld aan een achttraps automaat, wat ook geldt voor de 130 pk sterke benzinevariant die pas volgend jaar wordt geïntroduceerd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste