De nieuwe Peugeot 508 heeft een nadrukkelijk coupésilhouet, inclusief de vier deuren zonder raamstijlen. Maar, er komt van de 508 ook een echte sedan, zo heeft Autovisie ontdekt. De vierdeurs 508 met een tamelijk traditionele carrosserielijn zal echter niet voor de Europese markt bestemd zijn.

Peugeot 508Peugeot 508


Speciaal voor de Chinese consument heeft de designafdeling van Peugeot een conventioneler gelijnde vierdeurs sedan getekend. De auto schijnt iets hoger te zijn. Zeker is dat de lengte met de vijfdeurs coupé verschilt. De afstand tussen de bumpers neemt toe. Dat geldt ook voor de wielbasis. Tussen de twee assen is precies 5,5 cm extra geplaatst. Veel groter wilde Peugeot de auto ook niet maken, aangezien de auto dan buiten de lengtemaat voor een D-segment-sedan zou vallen.

Stationwagon SW

In Europa komt er nog een 508-variant bij. Naast de vijfdeurs berline brengt Peugeot uiteraard een stationwagon. Uiteraard, want liefst 60% van de verkoop in het D-segment is een stationwagon, zo geeft de fabrikant aan. De SW gedoopte tweede carrosserievariant wordt drie centimeter hoger dan de vijfdeurs coupé, maar is daarmee nog steeds een stuk lager dan zijn voorganger. In de lengte komt er eveneens 3 cm bij. Ook hier geldt dat de SW dus korter is dan de vorige editie. De designafdeling heeft de SW een dynamische daklijn gegeven. Hij loopt weliswaar lang horizontaal door, maar de klep loopt schuin af. De SW is gericht op lifestyle en het wordt dus geen pakezel. Peugeot brengt van de 508 SW dit maal geen RXH-uitvoering met kunststoffen carrosserie-opsmuk en een verhoogde bodemvrijheid.

Peugeot 508Peugeot 508


Dit jaar

Peugeot presenteert de nieuwe 508 volgende week op de Autosalon van Genève. In april stelt het merk de sedanvariant voor China voor. Daarna verschijnt de SW. Het drietal moet nog dit jaar in de verkoop gaan. Peugeot zal de 508 voor Europa in Frankrijk bouwen. De vierdeurs 508 ziet in China het levenslicht.