De nu voor de Peugeot 508 als topversie neergezette 1.6-viercilinder benzinemotor met turbo en 225 pk zal zijn titel volgend jaar aan een nieuwe uitvoering moeten overdragen. De Fransen hebben een krachtigere versie van de één-punt-zes-turbomotor in ontwikkeling.

Peugeot 508Peugeot 508


Dat heeft Autovisie van een hooggeplaatste functionaris binnen Peugeot vernomen. Volgens de persoon moet de potentere motorisering over een maand of achttien in de vijfdeurs coupé verschijnen. De Peugeot-medewerker laat zich verder niet uit over de krachtbron. Hoe er meer vermogen uit de krachtbron wordt geperst, is dus niet bekend. Ook het vermogen is nog een raadsel, maar het zal vermoedelijk richting de 250 pk gaan.

Geen GTi-badge

Hoe Peugeot de krachtigere motorisering in de markt gaat zetten, is nog niet helemaal bekend. Autovisie heeft te horen gekregen dat het GTi-label in ieder geval niet gebruikt gaat worden, aangezien GTi-badges voor compactere . Peugeot gebruikt nu de GT-aanduiding voor de motorversie met 225 pk sterke 1.6-turbomotor. Of de Gran Turismo-term ook voor de potentere uitvoering gebruikt gaat worden, is nog niet bekend.

Peugeot 508Peugeot 508


Plug-in Hybrid

Peugeot bouwt het motorprogramma aan de bovenzijde sowieso verder uit. Van de 508 komt in 2019 een plug-in hybride-uitvoering. De aandrijflijn is al eerder aangekondigd voor de DS 7 Crossback, die eveneens in 2019 op de markt verschijnt. Hoewel Peugeot nog niets loslaat over de stekkerhybride kan Autovisie verklappen dat de hybride-aandrijflijn niet zo sterk wordt als in de studiemodellen met de gecombineerde benzine- en elektromotor. Voor de 508 wordt gesproken over minder dan 300 pk, terwijl de DS 7 Crossback met dezelfde krachtcentrale tot exact 300 pk komt. Voor de DS 7 Crossback zijn een benzinemotor van 200 pk en twee elektromotoren met tezamen 90 kW gecombineerd. Het systeemvermogen bedraagt 300 pk. Of Peugeot voor de 508 voor een andere lay-out kiest, is niet bekend.