Peugeot levert de 3008, 508 en 508 SW vanaf het tweede kwartaal van 2019 ook als plug-in hybride. Alle versies krijgen een 1,6-liter viercilinder benzinemotor onder de kap, aangevuld met één of meerdere elektromotoren. De elektrische range bedraagt 40 tot 50 kilometer.

Peugeot 3008 HYBRID4, 508 HYBRID, 508 SW HYBRID


Peugeot 3008 Hybrid4

De Peugeot 3008 Hybrid4, zoals de sterkste PHEV-versie van de 3008 heet – beschikt over een 200 pk sterke PureTech-benzinemotor. Peugeot installeert verder op de vooras en achteras een elektromotor met elk 110 (80 kW) vermogen. Het systeemvermogen komt uit op 300 pk. Dankzij een lithium-ion batterij van 13,2 kWh bedraagt range ongeveer 50 kilometer (WLTP). De Peugeot 3008 Hybrid4 sprint in 6,5 seconden naar 100 km/u. De CO2-uitstoot van deze vierwielaangedreven 3008 komt uit op 49 g/km.

Peugeot 3008 Hybrid, 508 Hybrid en 508 SW Hybrid

Peugeot breidt het PHEV-gamma van de 3008 enkele maanden na de lancering van de Hybrid4-versie uit met een 2-wielaangedreven Hybrid met 225 pk. Die krijgt een PureTech-motor met 180 pk aangevuld met één elektromotor van 110 pk (80 kW). Dezelfde aandrijflijn is te vinden in de Peugeot 508 Hybrid en 508 SW Hybrid. Ook die hebben dus 225 pk. Dankzij de batterij van 11,8 kWh kan er 40 kilometer elektrisch worden gereden. De bagageruimtes zijn even groot als die van de versies met verbrandingsmotor (487 liter in de 508 en 530 liter in de 508 SW).

Opladen

De batterij wordt volledig opgeladen in 7 uur via een standaard aansluiting (oplader 3,3 kW, 8A), in 4 uur met een beveiligde, sterkere aansluiting van het type Green’up (oplader 3,3 kW, 14A) of in minder dan 1 uur en 45 minuten bij gebruik van een Wallbox (oplader van 6,6 kW en optioneel, 32A).