Orderintake Lamborghini Urus ver boven verwachting
Lamborghini gaat jaarlijks 3.500 exemplaren van de Urus produceren, maar de Italiaanse sportwagenbouwer kan er veel meer in een jaar verkopen. De belangstelling voor het model is namelijk veel hoger dan verwacht.
Volgens Lamborghini’s CEO Stefano Domenicali spreekt de SSUV, zoals de fabrikant zijn mastodont noemt, veel autokopers aan die tot op heden geen Lamborghini overwogen. In bijvoorbeeld Rusland, India en andere landen waar de wegen of infrastructuur in het nadeel van sportwagens zijn, is de Urus populair. Ook in Nederland verkoopt het model boven verwachting. De wereldwijde levertijd van de auto bedraagt al ruim twee jaar.
LEES OOK: Super-SUV Lamborghini Urus wordt 650 pk sterk
Verdubbeling
Het merk kan dit jaar maar iets meer dan 1.000 exemplaren van de Urus produceren. Volgend jaar moeten er 3.500 stuks de fabriekspoort in het Italiaanse Sant’Agata Bolognese verlaten. De Urus zal in 2019 globaal de helft van de jaarverkoop opeisen, zoals Autovisie al eerder heeft geschreven. Het management is niet van plan om het productieplafond verder te verhogen, ondanks de enorme vraag na de verschillende modellen.
Accessoires
Van de Urus-kopers tot nu toe heeft slechts 30% al een of meerdere modellen van Lamborghini in de garage. De klanten besteden volgens Domenicali gemiddeld zo’n 40.000 euro aan accessoires en opties voor de 650 pk sterke Urus.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland